برای نخستین بار در خاورمیانه سامانه توزین خودرو در حال حرکتWIM با ضریب خطای وزنی زیر 5 درصد ساخته شد.

به گزارش ایسکانیوز، مدیر عامل این شرکت خصوصی در در گفت و گو با خبرنگاران گفت: سامانه توزین خودرو در حال حرکتWIM علاوه بر ذخیره سازی وزن محوری خود و وزن کل خود تعیین سرعت خودرو و اندازه گیری را نیز ذخیره می‌کند.

مرتضی پویان، ثبت تخلف، تردد شمار ماشین با ۱۳ کلاس خودرو را بصورت آنلاین و ارسال به سامانه جامع سازمان راهداری و حمل و نقل کشور را از دیگر ویژگی‌های این سامانه برشمرد و گفت::در صورتیکه خودرو بار اضافه یا سرعت غیرمجاز داشته باشد شناسایی می‌شود.

به‌گفته‌وی، این سامانه پیشتر به سیستم کوارتزی مجهز بود، ولی هم اکنون به سیستم نسل جدید لودسل تجهیز شده است.

وی، با اشاره به اینکه این سیستم در محل و کمترین زمان ممکن در مقایسه با سامانه‌های خارجی زمان اجرایی ۱۵ روزه را دارد تصریح کرد: ویژگی برازنده این سامانه با سامانه‌های قدیمی که باید در جاده‌های بسیار هموار و مسطح باشد می‌تواند بر اساس ویژگی‌های جاده طراحی و نصب می‌شود.

پویان، ظرفیت قراردادی فعلی این شرکت را ۶۵ سامانه برای تعدادی از استان‌های سراسر کشور دانست و گفت: صرفه جویی ارزی در تولید و بومی سازی این سامانه در شرکت توزین الکتریک کاشان معادل ۴۰۰ هزار دلار بیان کرد.

وی، اشتغالزایی برای بیش از ۱۵۰ نفر بصورت مستقیم در خط تولید این سامانه را تاکیدکرد و گفت:ضریب صحتسامانه توزین خودرو در حال حرکت WIM بالای ۹۰ درصد است.

به‌گفته‌وی، سنسور‌های WIM با ضریب خطای وزنی زیر پنج درصد قادر است در تمام انواع سطوح جاده‌ای مانند آسفالت سخت، معمولی و سیمانی نصب شود.

پویان، در پایان نصب این باسکول را بسیار سریع و آسان دانست و اظهارکرد: این سامانه به هیچ تمهیدات پیچیده‌ای برای نگهداری آن در سطح جاده‌ها و یا تعمیر و بازبینی‌های کوتاه مدت نیاز ندارد.

لازم به ذکر است:نخستین سامانه توزین خودرو در حال حرکت WIM روز گذشته در جاده اردستان - کاشان با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بهره‌برداری شد.

900

کد خبر: 845884

وب گردی

وب گردی