افزایش ظرفیت پیمانکاران با سرمایه گذاری و صادرات خدمات مهندسی

دولت دوازدهم در راستای حمایت از سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی اعلام کرد: امتیازی جدید برای پیمانکاران پروژه‌های عمرانی و زیرساختی در نظر خواهد گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ رییس سازمان برنامه و بودجه در بخشنامه‌ای جدید اعلام کرده پیمانکاران در دو حالت می‌توانند همچنان ظرفیت خود برای حضور در پروژه‌های عمرانی را حفظ کنند.

تاکنون روال کار بر این بوده که پیمانکاران بخش خصوصی که وارد پروژه‌های عمرانی می‌شوند ظرفیتی محدود داشتند و از این‌رو امکان آن وجود نداشته که پس از تکمیل ظرفیت‌شان پروژه جدید را برای آغاز کار در اختیار بگیرند.

طبق اعلام شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، به دنبال بخشنامه جدید اعلام شده از سوی دولت، از این پس پیمانکاران در دو صورت نیاز به استفاده از ظرفیت خود برای حضور در پروژه‌های عمرانی ندارند. شرط نخست این است که پیمانکاران پروژه‌های عمرانی در طرح مورد نظر سرمایه‌گذاری کنند. در این صورت ظرفیت آنها اشغال نخواهد شد و می‌تواند در پروژه‌های دیگر نیز حضور داشته باشند.

شرط دوم در این زمینه پروژه‌های برون مرزی است که توسط صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی انجام می‌شود. این گروه از پیمانکاران نیز از این پس نیازی نیست که از ظرفیت خود برای حضور در این پروژه‌ها استفاده کنند و می‌توانند بدون محاسبه این پروژه‌های خارجی در طرح‌های داخلی نیز حضوری جدی داشته باشند.

منبع: ایسنا

403

کد خبر: 845893

وب گردی

وب گردی