تاثیر منفی تصمیمات ترامپ بر بازار ارز و طلا/سکه گران‌ و دلار ارزان می‌شود

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا گفت: تصمیمات غیرکارشناسانه ترامپ پشتوانه خوبی برای بازار طلا و سکه نخواهد بود و به طور قطع تاثیر بسیار زیادی بر افزایش نرخ اونس جهانی ایجاد می کند.

محمدولی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز دلیل افزایش قیمت طلا و سکه طی چند روز اخیر را اینگونه بیان کرد: با توجه به اینکه محاسبه و تغیرات نرخ ارز بر قیمت طلا و سکه تاثیرگذار است، بنابراین بخشی از افزایش قیمت طلا در بازار طی چند روز اخیر ناشی از نوسان نرخ ارز در بازار داخلی بود.

او با اشاره به تاثیر تصمیمات اخیر ترامپ، رییس جمهور آمریکا بر بازار طلا و سکه گفت: این امر بی تاثیر بر بازار داخلی نیست و نباید انتظار تاثیر مثبتی را از این اتفاق داشته باشیم، تصمیمات غیرکارشناسانه ترامپ پشتوانه خوبی برای بازار طلا و سکه نخواهد بود و به طور قطع تاثیر بسیار زیادی را بر افزایش نرخ اونس جهانی ایجاد می کند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا اظهار داشت: تا زمانی که نوسان در بازار حاکم است مشتری تمایلی چندانی به خرید طلا و سرمایه گذاری در این بازار ندارد و به دلیل تغییر و تحولی که در راستای تصمیم ترامپ در بازار ایجاد شده بنابراین این بازار نیازمند فرصت است تا مجددا به روال عادی خود بازگردد و مشتری اقدام به خرید و سرمایه گذاری طلا کند.

او با تاکید بر اینکه تا پایان سال شمسی و سال میلادی شاهد افزایش نرخ طلا با شیب ملایم در بازار خواهیم بود، گفت: با توجه به اینکه دولت تمام تلاش خود را در راستای مهار کردن نرخ ارز در داخل کشور به کار گرفته و به نوعی در حال ساماندهی این بازار است اما براساس پیش بینی های انجام شده نرخ اونس طلا تا پایان سال با شیب ملایم رو به افزایش خواهد بود.

محمد ولی پیش بینی خود از نرخ طلا در هفته آینده را اینگونه بیان کرد: هفته آینده نرخ اونس جهانی به واسطه وضعیت حاکم در بازار، صعودی خواهد شد و به 1305 دلار خواهد رسید، بنابراین این امر بی تاثیر بر قیمت طلا و سکه در بازار داخلی نیست و باعث افزایش نرخ سکه می شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا در پایان گفت: با توجه به اینکه نرخ دلار در بازار در حال مهار شدن است و دولت اجازه ورود دلالان به این بازار را نمی دهد، بنابراین به نظر می رسد نرخ دلار در هفته آینده روند نزولی را در پیش گیرد.

401

کد خبر: 845949

وب گردی

وب گردی