«درنادئون»  پرفروش ترین آلبوم شد/ موسیقی « درمزرعه»  برای کودکان در لیست پرفروش ها

آلبوم «درنادئون» مهرداد مهدی و آسو کهزادی و «دیوونه بازی» ماکان بند در صدر پرفروش های هفته گذشته قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، جایگاه نخست پرفروش ترین آلبوم موسیقی هفته گذشته به «درنادئون» دونوازی آکاردئون و ویولون مهرداد مهدی و آسو کهزادی، تعلق گرفت.

مهرداد مهدی پیانیست، آهنگساز، تنظیم‌کننده و نوازنده آثار پیاتزولا است که پیش از این آلبوم «احوالات شخصی» را منتشر کرده بود.

آسو کهزادی آهنگساز و نوازنده ویولن است که تجربیاتی در زمینه ساخت موسیقی برای تئاتر و فیلم داشته‌ است.

مجموعه حاضر در سبک پاپ و نیوایج و شامل بیست قطعه دونوازی آکاردئون و ویولن با نام های «عروس»، «نوآن»، «مرغ آتش»، «آشیان سوخته»،«بی آشیانه»، «والس تنهایی »، « پرزاد»، «یادیادک»، «نوجان»، «رقص بادبادک»، «خاتون»، «بازار»، «درنای گنبد نار»،«درناز»، «حنا»، « هزار درنا»، «مرغ مهاجر»، «سرزمین بازگشت»، «جز والس تهران» و «والس تهران» است. در این اثر نوازندگی آکاردئون را مهرداد مهدی و نوازندگی ویولن را آسو کهزادی عهده دار بوده اند.

پس از«درنادئون»به عنوان اولین آلبوم پرفروش هفته، به آلبوم «دیوونه بازی» ماکان بند که هفته های گذشته نیز در لیست پرفروش ها قرار داشت، می رسیم.

امیر مقاره و رهام هادیان به عنوان خوانندگان این گروه، یاشارخسروی مدیر هنری و امیر میلاد نیکزاد به عنوان تنظیم کننده با همکاری یکدیگر این آلبوم را ساخته اند.

سبک آلبوم «دیوونه بازی» پاپ است که قطعات آن در فضای الکترونیک تنظیم شده‌اند. نوای ساکسیفون بر روی موسیقی الکترونیک و آواز پاپ از خصوصیات قابل توجه آلبوم «دیوونه بازی» است.

این آلبوم 12 قطعه با نام های «دیوونه بازی»، «شیک»، «با تو آرومم»، «چشمای تو» ، «پنجره»، «بازیچه»، «نرو»، «ای داد» ، «مثل کوه» ، «این خیابونا»،« بارون» و «هربار این درو» دارد.

جایگاه سوم پرفروش ترین آلبوم های هفته گذشته به «مدونای» گروه دنگ شو اختصاص یافت.

این آلبوم که ده قطعه به نام های «بادگناهکار»، «خطا کردم»، «خطا نیست»، «عطار»، «چیزی»، «به شط»، «خلیج»، «حباب»، «خورشید می شوم» و «آخر قصه» دارد با صدای طاها پارسا و میلاد باقری و با همکاری رضا شایا، صبا صمیمی، خشایار روانگر، سروش عدل به عنوان نوازندگان اصلی گروه موسیقی «دنگ شو» تولید شده است.

چهارمین جایگاه پرفروش های این هفته به آلبوم «نوستالژینامه» دومین اثر فرزاد میلانی تعلق گرفت. «شانه»، «آمد نوبهار»، «مستُم مستُم»، «عقرب زلف»، «بارون بارونه»، «دختر بویر احمدی»، «دل دیونه» و «دلبر» قطعاتی هستند که برای این آلبوم انتخاب شده اند.

ضبط این آثار در استودیوهای فرزاد میلانی، آرش میتویی، «استودیو ۵۴»، «رهگذر هفت اقلیم»، «کایین»، استودیو «داون تاون موزیک» کشور تایوان و استودیو خانه موسیقی کشور استونی صورت گرفته است.

در این اثر، فرزاد میلانی آهنگسازی، تنظیم، نوازندگی پیانو، آکاردئون و خوانندگی قطعات را به عهده داشته و نوازندگانی از کشورهای اِستونی، پِرو، تایوان و ایران در آن ساز زده‌اند.

از نوازندگان ایرانی این آلبوم می‌توان به آرش میتویی (نوازنده گیتار رزُوفونیک، گیتار آکوستیک و گیتار الکتریک)، صدا سُدیفی (نوازنده قانون) و استیو آوانسیان (نوازنده درامز) اشاره کرد.

درپایان پس از معرفی چهار آلبوم از پرفروش ترین ها به آلبوم جدید گروه آدمک با عنوان «در مزرعه» می رسیم.

موسیقی مزرعه برای کودکان ساخته شده و همانطور که از نامش پیداست درباره حیوانات یک مزرعه است . سازهای اُرف، سازهای ضربی و فلوت ریکوردر بیشترین استفاده را در آهنگ‌ها داشته‌اند.
بخش دوم اثر شامل تمام آهنگ‌های بخش اول به صورت بی‌کلام است. نسخه بدون کلام هر ترانه به منظور هم‌خوانی یا ساخت حرکت-بازی به صورت فردی یا گروهی آورده شده و در قطعات بی‌کلام ملودی توسط فلوت ریکوردر می نوازد و با حذف جلوه های صوتی کودکان و مربیان می توانند حرکت-بازی یا شعرهای ساخته خود را با هر موضوعی بر روی موسیقی قرار دهند.
خوانندگی آثار توسط ماکان اشگواری و شهرزاد بهشتیان انجام شده و فلوت ریکوردر را فرهود بیگلربیگی نوازندگی کرده و تنظیم قطعات و اجرای سایر سازها بر عهده گروه آدمک بوده است.

503

کد خبر: 845962

وب گردی

وب گردی