لنزهای چشمی در آرایشگاه ها احتمال آسیب های بینایی را افزایش می دهند

دبیر اجرایی بیست و هفتمین کنگره سالیانه انجمن چشم‌پزشکی ایران، گفت: لنزهای چشمی که در آرایشگاه ها استفاده می شود، احتمال آسیب های بینایی در فرد را افزایش می دهد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی کنگره چشم ، دکتر علی صادقی طاری، یکی از بزرگترین مشکلات حوزه چشم‌پزشکی را مربوط به مشکلات چشمی بیماران دیابتی دانست و افزود: با اقدامات پیشگیرانه می‌توان از بروز مشکلات چشمی در افراد دیابتی جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه ضربات چشمی نیز از دیگر علل مراجعات مردم به چشم‌پزشک است، گفت: موتورسواران ۱۷ برابر سایر افراد احتمال صدمه چشمی دارند، همچنین موارد منجر به کوری ناشی از حوادث در موتورسواران زیاد است.

عضو انجمن چشم‌پزشکی ایران در ادامه به‌عمل زیبایی پایین آوردن پلک اشاره کرد و افزود: در این عمل زیبایی از فلزاتی که اکسیده نمی‌شود همچون طلا استفاده شده بطوریکه در این عمل حدود ۳ تا ۱۲ گرم طلا برای زیبایی پلک فرد استفاده می‌شود.

صادقی طاری نسبت به فروش و کاربری لنزهای تماسی در آرایشگاه ها هشدار داد و گفت: در مواردی مشاهده شده که آرایشگاه‌ها برای زیبایی به مراجعین خود لنز پیشنهاد می‌کنند که در اکثر موارد این لنزها استاندارد نیستند و باعث آسیب جدی به چشم‌ها می‌شوند.

دبیر اجرایی بیست و هفتمین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران، عنوان کرد : آلودگی هوا منجر به علائم قرمزی , سوزش چشم به خصوص در افرادی که زمینه حساسیت چشمی و خشکی چشم دارند بیشتر است.
وی در مورد راهکار مقابله با سوزش چشم هنگام آلودگی هوا، تاکیدکرد: شستن چشم با آب , شامپوی بچه و شامپوهای ویژه چشمی و به کاربردن اشک مصنوعی می‌تواند از سوزش و قرمز شدن چشم جلوگیری کند.

بیست و هفتمین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران از ۱۳ تا ۱۶ آذر ۹۶ در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.

701

کد خبر: 846156

وب گردی

وب گردی