تهران - ایسکانیوز: معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری از رونمايی سند ملي نظام پژوهش و ‌آموزش عالي قرآنی تا اواخر پاييز خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر وحید احمدی گفت: اين سند در راستای تحقق اهداف منشور توسعه قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوين شده است.
وی خاطر نشان كرد: سند پژوهش و ‌آموزش عالی قرآنی پس از نهایی شدن به مراکز پژوهشی در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی خصوصی و همچنین حوز‌های علمیه ابلاغ می‌شود تا این مراکز طرح‌ها و برنامه‌هایشان را بر اساس اولویت‌های این سند به صورت طرح‌های کلان پژوهش‌های قرآنی تنظیم کنند.
دبیر شورای عالی تحقیقات و فناوری ادامه داد: تمامی شاکله و بنیان برنامه‌ها و همچنین مأموریت‌های وزارت علوم بر مبنای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها شکل گرفته است.
وی همچنین با تاکید بر اجرایی شدن نقشه جامع علمی کشور گفت: یکی از اساسی‌ترین وظایف ما در حوزه وزارت علوم و شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری برای پیشبرد اهداف نقشه جامع علمی کشور این است که هر سال اولویت‌های پژوهشی، فناوری و علوم که ناظر بر سند نقشه جامع علمی کشور است را تهیه و به تمام دستگاه‌ها و مراکز مربوطه ابلاغ می‌کنیم.
دکتر احمدی گفت: خوشبختانه برای امسال هم این اولویت‌ها تهیه شده و به تأیید شورای عالی عتف رسیده و در حال حاضر مراحل ابلاغ شدن به مراکز مربوطه را طی می‌کند.

کد خبر: 84616

وب گردی

وب گردی