علت خودکشی دانشجویان اعلام شد

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: مشکلات روحی روانی و عدم توفیق دانشجویان در رابطه از علل بروز خودکشی در میان دانشجویان است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، مجتبی صدیقی گفت: در سال گذشته حدود ۱۰ دانشجو خودکشی کردند که امیدواریم این آمار کاهش یابد.

وی افزود: این نوع آسیب های اجتماعی در دانشگاه های کشور بسیار کمتر از محیط های بیرونی است و ما سعی کردیم دانشجویان درگیر آسیب های اجتماعی را شناسایی کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: مراکز مشاوره نیز موضوع پیشگیری را دنبال می کنند تا شاهد موضوعی مانند خودکشی نباشیم.

صدیقی اظهار داشت: مراکز مشاوره دانشگاه ها تلاش می کنند تا دانشجویان در معرض آسیب های این چنینی را شناسایی کنند و در راستای رفع مشکلات آنها اقدام کنند.

وی عنوان کرد: این نوع آسیب ها که در دانشگاه ها اتفاق می افتد بیشتر به دلیل مباحث روحی و روانی و عدم توفیق در علاقه های میان دختران و پسران است.

رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: در مراکز مشاوره برنامه داریم که به دانشجویان آگاهی دهیم تا با هر جواب منفی به این چنین آسیب هایی نرسند.

صدیقی اظهار داشت: اکنون در ۸۰ دانشگاه کانون همیار مراکز مشاوره راه اندازی شده است و این نوع کانون ها کمک زیادی در شناسایی دانشجویان دارای آسیب اجتماعی می کند.

کد خبر: 846217

وب گردی

وب گردی