بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا علیه سپاه

در پی سخنان رئیس جمهوری آمریکا علیه ملت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت خزانه داری آمریکا، بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش ایسکانیوز،پایگاه اینترنتی وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: وزارت خزانه داری آمریکا براساس اختیاری که در زمینه تروریسم به این وزارتخانه داده شده است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست (تحریم) قرار می دهد و نیز سپاه پاسداران و حامیان نظامی آن را براساس اختیاراتی که در زمینه مقابله با اشاعه دارد، هدف قرار می دهد.

امروز دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا ، مطابق با فرمان اجرایی شماره 13224 در زمینه تروریسم جهانی و مطابق با قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم ها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست تحریم قرار می دهد.

اقدام دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا به قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به علت فعالیت های سپاه در حمایت از نیروی قدس سپاه است. نیروی قدس به علت حمایت از تعدادی از گروههای تروریستی از جمله حماس و حزب الله و نیز طالبان، مطابق با فرمان اجرایی 13224 در بیست و پنجم اکتبر سال دوهزار و هفت در فهرست قرار گرفته بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از طریق ارائه آموزش، پرسنل و تجهیزات نظامی ، اقدام به حمایت مادی از نیروی قدس سپاه کرده است.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا امروز علاوه بر این ، چهار شرکت(نهاد) را براساس فرمان اجرایی 13382 و به علت حمایت شان از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و یا ارتش ایران در فهرست تحریم قرار داد. فرمان اجرایی شماره 13382 ، اشاعه دهندگان تسلیحات کشتار جمعی و حامیان آنها را هدف قرار می دهد.

در ادامه این بیانیه به نقل از استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا آمده است:

« سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نقشی اصلی را در تبدیل شدن ایران به رتبه نخست دولت حامی ترور در جهان، ایفا کرده است. اقدام ایران در دنبال کردن قدرت با وارد کردن هزینه به ثبات منطقه ای تمام می شود و وزارت خزانه داری همچنان از اختیاراتی که دارد برای مختل کردن فعالیت های مخرب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران استفاده خواهد کرد».

وی افزود: « ما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به علت حمایت از نیروی قدس سپاه ، در فهرست قرار می دهیم، نیروی قدس یک نهاد مهم ایرانی است که امکان کارزار بی وقفه ی خشونت بی رحمانه ی بشار اسد رئیس جمهور سوریه برضد مردم خودش و نیز فعالیت های مهلک حزب الله حماس و دیگر گروههای تروریستی را فراهم می کند . ما مصرانه از بخش خصوصی درخواست می کنیم درک کند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به بخش زیادی از اقتصاد این کشور نفوذ می کند و کسانی که با شرکت های تحت کنترل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داد و ستد می کنند این کار را با ریسک بالا انجام می دهند».

در بخش دیگری از گزارش وزارت خزانه داری آمریکا فهرست سپاه و شرکت های مشمول تحریم ها درج شده است که شامل موارد ذیل می شود:
*سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران
* صنایع شهید علم الهدی، رستافن، فناموج
* شرکت واردات و صادرات وهان سانجیانگ Wuhan Sanjiang

301

کد خبر: 846221

وب گردی

وب گردی