مرادی‌کرمانی نامزد جایزه آسترید لیندگرن ۲۰۱۸ شد

هوشنگ مرادی‌کرمانی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نویسنده و کتابخانه های سیار روستایی کانون در بخش ترویج کتابخوانی به عنوان نامزد جایزه آسترید لیندگرن ۲۰۱۸ معرفی شد.

به گزارش ایسکانیوز از امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انتخاب نویسنده‌ نام آشنای ادبیات کودک و نوجوان و کتابخانه های سیار روستایی با سابقه و تاثیرگذار کانون همزمان با برگزاری جلسه جایزه آستریدلیندگرن در نمایشگاه کتاب فرانکفورت اعلام شد.

هیات های معرفی نامزدهای این جایزه در ایران برای جایزه سال 2018، متشکل از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای کتاب کودک، وسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودک و انجمن نویسندگان ایران است.

برهمین اساس، در دومین روز از نمایشگاه کتاب فرانکفورت جلسه ای با حضور رئیس هیات داوران جایزه لیندگرن برگزار شد. مقام های مسئول الام کردند که حدود 200 کاندیدا برای دریافت جایزه 2018 معرفی و برای اطمینان از حضور هنرمندانی از سراسر دنیا 14 نفر به هیات انتخاب این جایزه اضافه شده اند.

جایزه جهانی آسترید لیندگرن، بزرگ‌ترین جایزه جهانی ادبیات کودک پس از جایزه‌ هانس کریستین اندرسن است.

آسترید لیندگرن، نویسنده به‌نام سوئیی و صاحب کتاب‌هایی چون «پی پی جوراب بلند» و «کارلوس روی پشت بام» است. وی در سال ۲۰۰۲ در سن ۹۴ سالگ دیده از جهان فرو بست. دولت سوئد برای گرامی‌داشت یاد وی مسابقه‌ ای جهانی با نام او پایه‌گذای کرد، که هر ساله در این کشور برگزار می شود.

هدف از اهدای این جایزه تقویت و بالا بردن کیفیت ادبیات کودک و نوجوان و ارتقای حقوق کودکان در جهان است.

502

کد خبر: 846228

وب گردی

وب گردی