کیفیت بنزین رو به بهبود بوده است

روابط عمومی سازمان ملی استاندارد با تاکید بر این‌که کیفیت بنزین در چند سال اخیر همواره رو به بهبود بوده است، درباره سخنان رئیس این سازمان با موضوع شاخص‌های کیفیت بنزین در نشست خبری روز دوشنبه (۱۷ مهرماه)، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران، درباره سخنان رئیس این سازمان با موضوع شاخص‌های کیفیت بنزین که در نشست خبری روز دوشنبه (۱۷ مهرماه) مطرح شد، توضیحاتی ارائه داد.

نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در این نشست، گفت: کیفیت بنزین در سال‌های اخیر روبه بهبود است، با این حال سازمان ملی استاندارد کنترل‌های دوره‌ای دارد تا روز به روز کیفیت بنزین افزایش یابد.

او با بیان این‌که در کنترل بنزین ۲ عامل گوگرد و بنزن اهمیت بیشتری دارد، افزود: در سال ۹۳ میزان بنزن در کلان‌شهرها ۱,۲ درصد بود که باید حداکثر یک درصد باشد، در سال ۹۴ و ۹۵ میزان بنزن ۱ و در نمونه برداری‌های اخیر ۰.۹ درصد و قابل قبول بوده است.

پیروزبخت به موضوع گوگردموجود در بنزین نیز اشاره و تصریح کرد: حد مجاز استاندارد ملی گوگرد حداکثر ۵۰ (ppm) است، در سال ۹۳ میزان گوگرد ۱۰۲ (ppm)، در سال ۹۴ این میزان ۵۸ و در سال ۹۵ در کلان‌شهرها ۴۸ (ppm) بوده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد این آمار را در سال ۹۶ در تهران ۵۸ (ppm) اعلام کرد که با توجه به میانگین ۲ سال اخیر میزان گوگرد با حد مجاز استاندارد فاصله چندانی ندارد.

روابط عمومی سازمان ملی استاندارد با تاکید بر این نکته که کیفیت بنزین در چند سال اخیر همواره رو به بهبود بوده و به منظور جلوگیری از انتشار نادرست اعداد مربوط به شاخص‌های کیفیت بنزین از رسانه‌هایی که اعداد یا واحدهای نادرستی را منتشر کرده‌اند خواسته است نسبت به اصلاح خبر یادشده و انتشار دوباره آن اقدام کنند.

402

کد خبر: 846260

وب گردی

وب گردی