امکان برون سپاری خدمات سلامت در سازمان بهداشت و درمان  صنعت نفت/ احداث بیمارستان جدید در تهران

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: با توجه به عدم امکان جذب نیرو با مجوزهای ماخوذه از مجمع عمومی سازمان، امکان برون سپاری خدمات سلامت در سازمان فراهم شده است که از این منظر، خانواده صنعت نفت از بهترین خدمات تخصصی پزشکی و پاراکلینیکی کشور بهره مند خواهند شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت ملی نفت ایران، حبیب اله سمیع در نخستین اجلاس مدیران و روسای سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، با تاکید بر ارائه صورتحساب از سوی مراکز بهداشت و درمان اظهار کرد: از پایان سال ۹۳ شرایط مالی سازمان رو بهبود بوده به طوری که سه سال است که از ضرردهی به سوددهی رسیده است. اما مهمترین موضوع دریافت مطالبات سازمان از شرکت ها است که بارها به مراکز اعلام شده تا برای دریافت به موقع سرانه اقدام کنند.

سمیع بر تمرکز سازمان بهداشت و درمان در ارائه خدمات مستقیم سلامت در مناطق عملیاتی صنعت نفت و توسعه خدمات غیرمستقیم در شهرهای برخوردار از امکانات مناسب پزشکی خبر داد.

او با اشاره به عملکرد موفق مدیریت مالی در حوزه رفع پرونده های مالیاتی، عملکرد مناطق سازمان برای اجرای طرح های سلامت محور را مثبت ارزیابی کرد و گفت : هدف ما بهبود شرایط و ارتقاء کمی و کیفی خدمات است.

احداث بیمارستان جدید در تهران

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از اخذ سند زمین بیمارستان میرداماد تهران و شروع مقدمات اجرای عملیات احداث آن توسط مدیریت طرح عمران مناطق نفتخیز است خبر داد و گفت: امید می رود با افتتاح بیمارستان جدید تهران بتوان خدمات با کیفیتی ارائه کرد.

محسن امیریان؛ مدیر نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت خیز گفت: با توجه به واگذاری برخی شرکت های وزارت نفت به بخش خصوصی، ضروری است تمرکز فعالیت مدیران و روسای سازمان بهداشت و درمان در مناطق برخوردار، بر درمان غیرمستقیم و در مناطق عملیاتی بر توسعه درمان مستقیم متتاسب با گسترش عملیات صنعت نفت باشد.

عدم واگذاری خدمات سلامت محور به بخش خصوصی

امیریان با بیان اینکه خدمات سلامت محور به بخش خصوصی واگذار نمی شود، افزود : با توجه به اینکه سازمان بهداشت و درمان متولی سلامت خانواده صنعت نفت به حساب می آید و نقش حاکمیتی صنعت نفت نیز در برخی بخش ها کاهش یافته است، از این رو با کاهش جمعیت تحت پوشش در برخی مناطق، ارائه خدمات سلامت به صورت مستقیم نیز محدود می شود و خرید خدمت می تواند کمک شایانی به مدیریت دیگر مراکز بیمارستانی کند.

او ادامه داد: البته بحث کوچک سازی مطرح نیست، بلکه پوشش دهی خدمات متناسب با فعالیت های صنعت نفت مطرح است که باعث کارآمدی و چابک سازی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت می شود، با سیاست گذاری مناسب و ارائه آن به مناطق می توان به بهبود عملکرد سازمان در تمامی مناطق کمک شایانی کرد.

مجید رزاقی؛ مدیر سلامت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نیز اظهار کرد: ارائه خدمات درمانی و بهداشتی و برطرف کردن نیازهای سلامت کارکنان و خانواده های آن ها مهمترین وظیفه سازمان بهداشت و درمان محسوب می شود که امیدواریم با مدیریت صحیح تمهیدات لازم برای اجرایی شدن شعار سازمان یعنی ارتقا سلامت کارکنان ، جامعیت بخشیم.

ضرورت توجه به مدیریت هزینه

احمد مدنی پور؛ عضو هیات مدیره و مدیر امور مالی سازمان بهداشت و درمان با اشاره به ضرورت توجه به مدیریت هزینه ها با توجه به سند راهبردی ابلاغی وزیر نفت، خاطر نشان کرد: اصلاح درآمد ها از نکات مهم مدیریت بودجه و هزینه ها است، ضمن اینکه نظر به دریافت سرانه از صنعت نفت باید خدمات قابل قبول و کارآمد ارائه کنیم .

فرهاد کلانتری؛ رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و ماهشهر با اشاره بر این نکته که طی مدت گذشته خدمات ارزشمندی در بخش های مختلف سازمانی با همکاری و تعامل شبانه روزی مدیران و کارکنان سازمان به دست آمده اظهار کرد: اهداف و سیاسته ای کلان سازمان در حوزه های مختلف ارتقاء کیفی خدمات و نیز رعایت استانداردها و صرفه جویی در حوزه های غیر ضروری بدون کاهش و یا قطع خدمات است.

ناصر مولایی؛ مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به بازآرایی ساختار شرکت ملی نفت ایران با توجه به ابلاغ سیاست کلان از سوی مقام عالی وزارت نفت گفت: وضعیت سمت ها و شاغلین در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بررسی می شود از این رو همه باید دست به دست هم بدهیم و ضمن بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای عملیاتی به سمتی حرکت کنیم که منافع همگان و در راس آن منافع سازمان تامین شود.

نخستین اجلاس مدیران و روسا سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در سال ۹۶ با حضور مدیرعامل و اعضا هیات مدیره سازمان، مدیران و روسای ستادی، روسای مناطق، معاونان درمان و روسای خدمات پشتیبانی بهداشت و درمان صنعت نفت به مدت دو روز در باشگاه شماره ۳ صنعت نفت تهران برگزار شد.

402

کد خبر: 846273

وب گردی

وب گردی