18 ایالت از ترامپ شکایت  کردند

دادستان‌های کل ۱۸ ایالت آمریکا از فرمان جدید ترامپ در خصوص قطع پرداخت یارانه به شرکت‌های بیمه برای خانواده‌های کم‌درآمد شکایت کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، دادستان های کل 18 ایالت آمریکا روز گذشته (جمعه) از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور به دلیل صدور فرمان قطع پرداخت یارانه به شرکت های بیمه درمانی برای اقشار کم درآمد شکایت کردند.

این فرمان ترامپ، تغییراتی را در قانون بیمه درمانی باراک اوباما ( موسوم به اوباماکر )ایجاد می کند. ترامپ یک روز پس از اعلام قطع پرداخت یارانه به شرکت های بیمه گفت: اوباماکر را آهسته آهسته از بین خواهد برد.

اقدام اخیر ترامپ نگرانی هایی را در خصوص ایجاد هرج و مرج در بازار بیمه به وجود آورده است. تحلیل گران اعلام کردند که هزینه یارانه ها در سال جاری میلادی 7 میلیارد دلار و در سال آینده میلادی، 10 میلیارد دلار برآورد شده است.

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید اعلام کرد: من نمی خواهم با پرداخت یارانه، شرکت های بیمه را ثروتمند کنم. آن ها با دریافت این پول‌ها، ثروتمند می شوند.

به همین منظور دادستان های کل حزب دموکرات از 18 ایالت مختلف روز گذشته یک شکایت علیه دونالد ترامپ در دادگاه کالیفرنیا تنظیم کردند. این ایالت ها شامل کالیفرنیا، کنتیکت، دلاور، کنتاکی، ایلینوی، آیووا، مریلند، ماساچوست، مینه سوتا، نیومکزیکو، نیویورک، کارولینای شمالی، اورگان، پنسیلوانیا، رود آیلند، ورمونت، ویرجینیا و واشنگتن بودند. دادستان های کل این ایالت ها از دادگاه درخواست کردند که دونالد ترامپ را مجبور به پرداخت یارانه ها کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اگر پرداخت یارانه ها قطع شود، آمریکایی های کم درآمد که تحت پوشش بیمه درمانی اوباماکر هستند، باید هزینه های بیمه ای بیشتری را بپردازند. صدور این فرمان از سوی دونالد ترامپ به خانواده های طبقه متوسط و پایین صدمه زیادی وارد می کند.

حدود 10 میلیون نفر از مردم آمریکا از طریق اینترنت در برنامه اوباماکر ثبت نام کرده اند و بیشتر آن ها هم یارانه دریافت می کنند. دونالد ترامپ این فرمان را درست زمانی امضا کرده است که در اول نوامبر (حدود دو هفته دیگر) ثبت نام دوره جدید برای پوشش بیمه در سال 2018 آغاز می‌شود.

جف سشنز، دادستان کل آمریکا اعلام کرد: دولت، یارانه دوره بعدی (روز چهارشنبه) را به بیمه گذاران پرداخت نخواهد کرد.

این درحالی است که چاک شومر، رهبر اقلیت سنای آمریکا در خصوص احتمال دستیابی به یک توافق با جمهوری خواهان برای ادامه روند پرداخت یارانه به بیمه شدگان ابراز خوش بینی کرد.

کد خبر: 846294

وب گردی

وب گردی