جزییات برگزاری نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهشی و فن بازار دانشگاه آزاد اسلامی/تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهشی و فن بازار دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ارائه جدیدترین فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه همزمان با هفته پژوهش و فناوری خبر داد.

دکتر رنجبر در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومی ضمن تشریح جزییات برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در هفته پژوهش، گفت: نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهشی و فن بازار دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ارائه جدیدترین فعالیت های علمی پژوهشی دانشگاه، همزمان با هفته پژوهش و فناوری (هفته آخر آذرماه) در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

وی افزود: از این رو انتظار می رود که با توجه به لزوم معرفی دستاوردهای واحدهای دانشگاهی و شرکت آنها در نمایشگاه یاد شده، واحدها برای حضور هرچه با شکوه تر دانشگاه آزاد اسلامی در این رویداد برنامه ریزی و اقدام کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه واحدهای مراکز استان باید با جمع آوری دستاوردها، اختراعات و نوآوری های واحدهای استان تابعه در نمایشگاه مذکور شرکت کنند، گفت: در همین زمینه واحدهای استان تهران به صورت مستقل در غرفه های جداگانه ای به ارائه دستاوردهای خود در نمایشگاه اقدام می کنند.

دکتر رنجبر با تاکید بر ارائه کلیه محصولات مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه مذکور، تصریح کرد: از ارائه دستاوردها به صورت بنر و استند خودداری شده و نمونه محصولات و دستاورد واحدها در مراکز رشد باید به صورت فیزیکی و تولید شده طی دو سال اخیر ارائه شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تمام واحدهای دانشگاهی شرکت کننده در نمایشگاه حداکثر تا تاریخ 15آبان ماه سال جاری ضمن ارائه فهرست دستاوردهای قابل ارائه نسبت به معرفی نماینده خود نیز اقدام کنند.

دکتر رنجبر در خصوص ثبت محصولات فناورانه واحدها، گفت: واحدهای دانشگاهی باید با مراجعه به سامانه ارزیابی فناوری ایران (سافا) به نشانیwww.irantechhub.ir نسبت به ورود اطلاعات محصولات فناورانه جدید با ویرایش اطلاعات محصولات ثبت شده اقدام کنند.

برگزاری هجدهمین جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری

وی در ادامه با بیان اینکه بر اساس اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (ستاد ملی هفته پژوهش) مراسم هفته پژوهش و فناوری در هفته آخر آذر ماه 1396 برگزار می شود، اظهار داشت: در همین راستا، همانند سال های قبل مقرر شده هجدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر همزمان با هفته پژوهش و فناوری برگزار شود.

دکتر رنجبر افزود: بنابر این لازم است همانند سالهای گذشته ضمن اطلاع رسانی به واحدهای دانشگاهی تابعه و تشکیل ستاد هفته پژوهش و فناوری در آن استان ( متشکل از دبیر هیات امنای استان، رئیس شورای پژوهش و فناوری استان، دو تن از روسای واحدهای دانشگاهی استان و سه تن از معاونان پژوهش و فناوری برگزیده آن استان به عنوان اعضای ستاد) نسبت به انتخاب و معرفی یک نفر از پژوهشگران برگزیده آن استان در هریک از گروه های هفت گانه ( علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکی، هنر و پزشکی) و یک نفر فناور برتر اقدام کرده و نتایج امتیازهای دست آمده و مستندات کامل آنها تا پایان وقت اداری 29 مهرماه توسط نمایندگان هر استان به دبیرخانه دائمی مسابقات نمایشگاه ها و جشنواره های دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت تحویل داده شود.

دکتر رنجبر با تاکید بر اینکه باید فعالیت های پژوهشی در پنج سال منتهی به مهر ماه 1396 ( از فروردین 1391 به بعد) انجام گرفته باشد، گفت: انتخاب و معرفی افرادی که در دوره های گذشته به عنوان برگزیدگان جشنواره انتخاب شده اند به هیچ عنوان ممکن نیست. همچنین پژوهشگران معرفی شده علاوه بر دارا بودن شرایط باید در رشته موضوعی خود از شاخص های کیفی نظیر شاخص هرش H-index) ) و میزان ارجاعلات (Citation) بالا برخوردار بوده و نباید در نشریات نا معتبر مقاله داشته باشند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تشکیل کار گروه های علمی – تخصصی در هر یک از گروههای هفت گانه علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و پزشکی در سازمان مرکزی برای بررسی دقیقی و ارزیابی سریع مستندات ارسالی برگزیدگان، گفت: فقط مدارک و مستنداتی که تا تاریخ 29 مهرماه و به صورت کامل تحویل دبیرخانه شود ترتیب اثر داده می شود و در صورتی که مدارک بعد از تاریخ یاد شده فرستاده شوند به هیچ عنوان بررسی نشده و مورد تایید نخواهد بود.

ارسال اطلاعات دستاوردهای قابل تجاری سازی و آماده انعقاد قرارداد واحدهای دانشگاهی

دکتر رنجبر در ادامه با بیان اینکه یکی از راهبردهای اصلی نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهشی و فن بازار دانشگاه آزاد اسلامی، تکمیل زنجیره ایده تا بازار است، گفت: لازم است واحدها حداکثر تا تاریخ 3آبان ماه اطلاعات مربوط به دستاوردهای قابل تجاری سازی و آماده انعقاد قرار داد یا تفاهم نامه ای که دارای ظرفیت انعقاد تفاهم نامه با بخش های دولتی و خصوصی و دستاوردهای آماده انعقاد قرارداد و فروش دانش فنی و محصول هستند به این معاونت ارسال کنند.

وی افزود: لازم است مشخصات کامل فقط یک محصول منتخب استان شامل مراحل آمادگی دستاورد، حوزه تخصصی، سرمایه گذاری انجام شده و محل تامین آن، چشم انداز بهره وری از محصول، چکیده، معرفی محصول و مشخصات فنی آن که تا کنون در هیچ نمایشگاهی ارائه نشده برای رونمایی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ارسال شود.

کد خبر: 846341

وب گردی

وب گردی