افزایش قیمت سوخت هواپیما در فرودگاه نجف/ قیمت بلیت پروازهای اربعین تغییر می کند؟

با وجود افزایش قیمت سوخت در فرودگاه نجف قیمت پروازهای اربعین هیچ تغییری نمی کند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مسئولان فرودگاه نجف در اقدامی غیر منتظره قیمت سوخت هواپیما را افزایش دادند.
به گفته ی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی، در این راستا ‌هر لیتر سوخت هواپیما ‌در فرودگاه نجف از 98 سنت به یک دلار و 24 سنت افزایش یافته است، این اقدام که حتی مورد اعتراض وزیر حمل و نقل عراق هم قرار گرفت‌، موجب افزایش هزینه شرکت‌های هواپیمایی و در نتیجه افزایش قیمت بلیت پروازهای نجف خواهد شد‌.

اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی بیان کرد: شرکت‌های هواپیمایی در تیرماه سال جاری در اعتراض به گران بودن هزینه هندلینگ و خدمات فرودگاهی فرودگاه نجف نسبت به قطع پروازهای خود به نجف اقدام کردند و با مذاکراتی که بین سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و مسئولان فرودگاه نجف صورت گرفت، تعدیل مختصری در نرخ برخی از تجهیزات خدمات فرودگاهی صورت گرفت و پرواز شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به نجف مجدداً برقرار شد.

اگرچه تعیین نرخ بلیت های خارجی به صورت رقابتی است اما به جهت حساسیت و اهمیت موضوع و با توجه به توافقات بعمل آمده با شرکت های هواپیمایی و تعیین نرخ ها دراین ایام تدابیر برخورد با هرگونه سوء استفاده در زمینه فروش غیر قانونی اندیشیده شده است.

در زمان تصویب قیمت های اربعین نیز، ایرلاین ها از تعیین دستوری قیمت بلیت اربعین استقبال نکردند و برخی پروازهای خود را به چارتر کننده واگذار کردند حال که قیمت سوخت فرودگاه نجف افزایش پیدا کرده و بهانه ای برای افزایش هزینه ی شرکت هواپیمایی وجود دارد باید دید این قیمت های مصوب تا چه حد اجرایی می شود و با نزدیکی به سفرهای اربعین و افزایش تقاضا چه تغییری در نرخ بلیت های اربعین بوجود می آید.

در همین راستا رضا جعفر زاده سخنگوی سازمان هاپیمایی کشوری در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: با وجود افزایش قیمت سوخت در فرودگاه نجف قیمت بلیت پروازها در زمان اربعین افزایش نخواهد داشت و مسافران با همان قیمت هایی که سازمان هواپیمایی کشور در هفته های گذشته اعلام کرده در زمان اربعین می توانند بلیت تهیه کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: افزایش قیمت سوخت در فرودگاه نجف که حتی مورد اعتراض وزیر حمل و نقل عراق هم قرار گرفته است بر روی قیمت پروازهای زمان اربعین تاثیری نخواهد داشت و این کار نمی تواند زمینه ی سودجویی برخی ها فراهم آورد که با این بهانه قیمت بلیت را افزایش دهند.

او در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر اینکه چرا دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اعلام کرده بود افزایش قیمت سوخت موجب افزایش هزینه ی شرکت های هواپیمایی و افزایش قیمت ها خواهد شد، گفت: در زمان اربعین و برای پروازهای این زمان هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت و قیمت هایی که قبلا برای پراواز اربعین مصوب شده است، هیچ گونه تغییری نخواهد داشت.

جعفرزاده تصریح کرد: حتی اگر برخی شرکت های هواپیمایی پروازهای اربعین خود را به چارتر کننده واگذار کرده باشند، بازهم قیمت ها فرقی نمی کند و عدم رعایت قیمت ها چه توسط شرکت هواپیمایی چه چارتر کننده تخلف محسوب می شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری خاطر نشان کرد: مردم می توانند در صورت مشاهده ی تخلف، شکایت خود را در سایت www.cao.ir ثبت کنند و سازمان هواپیمایی کشوری قطعا با متخلفان برخورد خواهد کرد.

*در روزهای آتی و ایام نزدیک به اربعین، با توجه به افزایش حجم سفرها به عراق، ایسکانیوز قصد دارد؛ نرخ بلیت، تأخیر پروازها و کلیه ی حقوق مسافرین در پروازها را، زیر ذره بین قرار دهد.

403

کد خبر: 846351

وب گردی

وب گردی