ضرورت توسعه رشته های پیراپزشکی و پزشکی در واحدهای استان

دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با اشاره به امکانات و توانایی‌های واحدهای دانشگاهی استان بر ضرورت توسعه رشته‌های پیراپزشکی و پزشکی در این استان تأکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد اهواز، دکتر شهرام لک دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در جمع روسای واحدها و شوراهای تخصصی استان با تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفایش گفت: یکی از راهبردهای مهم دانشگاه آزاد اسلامی در استان برای جبران کاهش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی رشته های غیر پزشکی، جذب دانشجو در رشته های پیراپزشکی و پزشکی در سطح استان است که علیرغم اینکه در سال گذشته گامهای خوب و موثری برداشته و موافقت اولیه بیش از 30 رشته محل به انجام رسید، ولی هنوز در حال تکمیل کادر هیات علمی آنها هستیم.

لک خاطرنشان کرد: با توجه به امکانات و توانایی های بسیاری از واحدهای دانشگاهی استان بخوبی و با قدرت می توان در این حوزه ورود کرد و ما نیز از سال گذشته با برگزاری سلسله جلسات مختلفی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گام اولیه یعنی انتخاب واحدهای مجری رشته های پیراپزشکی و پزشکی را آغاز کردیم که ان‌شاءلله با تکمیل پرونده آنها شاهد پیشرفت کار باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با تبریک سال جدید تحصیلی به شرایط دانشگاه سال جاری اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در استان خوزستان در شرایط جدیدی قرار گرفته و روسای واحدها باید تلاش کنند ضمن کاهش هزینه های غیرضروری به فکر درآمدزایی از محل های غیر شهریه نیز باشند.

وی افزود: رسیدگی به وضعیت خوابگاه های دانشجویی امری ضروری است و همچنین باید پیگیری های لازم برای دریافت اسناد مالکیت املاک و مستغلات دانشگاه بعمل آید.

لک توجه روسای واحدها را به حدود اختیارات و وظایف را خواستار شد و گفت: روسای واحدها و معاونین دانشگاه ها باید مطابق با قوانین سازمان مرکزی و در چارچوب ها قوانین و مقررات دانشگاه آزاد اسلامی عمل نمایند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان به رفع اشکالات سال قبل واحدهای استان که توسط هیات های نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در استان اعلام شده نیز اشاره کرد و افزود: روسا واحدها با مطالعه گزارش های بازرسی انجام شده به رفع آنها اقدام تا در بازدیدهای دوره ای امسال که بزودی آغاز می شود، مجددا مورد تذکر واقع نشود.

وی از برپایی قوی و مناسب تر موکب های واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان با توجه به ثواب آن در محرم امسال خبر داد و گفت: در هزینه کردها رعایت ضوابط مالی دانشگاه مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس دبیرخانه هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نیز با تسلیت ایام شهادت امام سوم شیعیان جهان و قبولی عزاداری ها گفت: با توجه به تجمیع سه معاونت پیشین سازمان مرکزی (معاونت های اداری مالی، عمرانی و برنامه ریزی) در معاونت جدید توسعه و مدیریت منابع، واحدها اطلاعات مورد نیاز را برای جمع بندی به دبیرخانه هیات امناء استان ارسال نمایند.

زرین آبادی به موارد اداری مالی، آموزشی، دانشجویی و فرهنگی واحدها اشاره کرد و افزود: واحدها با توجه به ابلاغ بخشنامه جدید مازاد درمان هر چه سریعتر سهم خود را به حساب سازمان مرکزی واریز نمایند.

وی ارسال تراز 6 ماهه نخست امسال، اعلام اشکالات نرم افزار شهریه و پیشنهادات رفع آنها، ممنوعیت استفاده از دانشجویان متقاضی کارورزی در دانشگاه آزاد اسلامی و تعیین تکلیف اساتید نیمه وقت را مورد توجه قرار داد و گفت: در خصوص بازخرید کارکنان به تامین منابع مالی توجه شود.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نیز با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) با تأکید بر تفکر در انجام امور کاری، گفت: تفکر یعنی فهمیدن خوب دین و تلاش و سعی در فهمیدن دین مبین اسلام.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالباری جوانمردزاده گفت: دین کلید روشن بینی، بصیرت، تمام کننده عبادت و عاملی برای رسیدن به مراتب بالاست.

وی به یک نکته آموزشی اشاره کرد و گفت: نکات آموزشی و مدیریتی باید ذره ذره ابلاغ و بیان شوند تا اثر گذار و عمیق شوند.

جوانمردزاده با تاکید بر ضرورت تشکیل ستاد اقامه نماز واحدها در طول سال حداقل سه بار، خواستار ارسال گزارش های برگزاری این ستاد در واحدها به دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان شد.

در ادامه روسای واحدها و مراکز آموزشی استان به بیان مشکلات و مسائل پرداخت و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

کد خبر: 846395

وب گردی

وب گردی