فضای فرهنگ دینی و انقلابی در دانشگاه‌های کشور تقویت شود

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در نشست خبری ستاد اربعین دانشگاهیان گفت: فرهنگ دینی و انقلابی ما در دانشگاه‌ها یک فرهنگ مهجور نیست واین فرهنگ در فضای دانشگاه‌های ما جاری است ولی حفظ و ارتقاءی این فرهنگ نیازمند حمایت است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکترحسین میرزایی، با اشاره به ارتباط معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و بسیج دانشجویی طی چند سال گذشته، گفت: ارتباط وزارت علوم با بسیج یک ارتباط اداری نیست. بلکه یک ارتباط و یک نگاه اعتقادی است. ما و بسیج، خود را مکمل یکدیگر می‌دانیم و معتقدیم در کنار یکدیگر می‌توانیم برنامه‌های فرهنگی مناسبی را در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پایه ریزی کنیم.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به ایجاد ستاد ملی اربعین دانشگاهیان و برپایی کنگره شهدای دانشجو و نیز قرارگاه مرکزی شهید علم الهدی جهت اردوی راهیان نور افزود: همه اینها در سه سال گذشته اتفاق افتاده است و در این زمینه نگاه ما یک نگاه راهبردی است و در این راستا، با کمک یکدیگر اقدامات مناسب فرهنگی در دانشگاه‌ها انجام شده است.

دکتر میرزایی با بیان اینکه دانشگاه محلی است که در آن عقلانیت حاکم است، گفت: عقلانیت و ارزشها‌، دو بال پرواز برای حرکت در دانشگاه هست که باید همزمان از آن بهره برد.

وی با اشاره به اینکه همه دانشگاهیان ما، دارای اعتقادات ارزشی و مذهبی هستند و باید زمینه رشد و تعالی آنها را در دانشگاه فراهم کنیم، گفت: وزارت علوم همواره خود را ملزم به حمایت از همه تشکل‌های اسلامی با گرایشهای مختلف فکری و سیاسی می‌داند.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در ادامه با اشاره به اقدامات ستاد اربعین دانشگاهیان، گفت: هدف از تأسیس این ستاد، تسهیل حضور دانشگاهیان در راه‌پیمایی اربعین است.

دکتر میرزایی از اعطای وام به دانشجویان متقاضی شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم خبر داد و گفت: طبق آخرین توافقات این صندوق با ستاد عتبات و عمره دانشگاهیان، به ۳۰ هزار نفر از متقاضیان دانشگاهی، وام اعطا می‌شود.

وی افزود: به دانشجویان مجرد تا سقف یک میلیون تومان و به دانشجویان متأهل تا سقف یک و نیم میلیون تومان برای پرداخت هزینه های شرکت در این مراسم معنوی وام پرداخت می شود.

کد خبر: 846405

وب گردی

وب گردی