سفیر ایران در عراق: زئران ایرانی بدون ویزا در ایام اربعین به مرزها مراجعه نکنند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق روزشنبه در جلسه ای با سرکنسولی ها و نمایندگی های نهادهای ایرانی فعال در این کشور که درچارچوب ستاد ایرانی اربعین حسینی در عراق برگزار شد، تاکید کرد که زائران ایرانی بدون ویزا در ایام زیارت اربعین به مرزها مراجعه نکنند.

به گزارش ایسکانیوز، ' ایرج مسجدی ' در این جلسه که در شهر بصره در جنوب عراق برگزار شد، خاطرنشان کرد که طبق تاکیدات مقامات دو کشور ایران و عراق، زائران ایرانی فاقد ویزا حق عبور از مرزها را ندارند و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

وی بر ضرورت عدم صدور ویزاهای گروهی در اربعین امسال اشاره کرد و گفت که صدور ویزای انفرادی از بروز بسیاری از مشکلات برای زائران و نیز دست اندرکاران عراقی و ایرانی مراسم جلوگیری می کند و تاکید ما صدور ویزای انفرادی است.

سفیر ایران در عراق تاکید کرد که احترام به قوانین و مقررات کشور عراق و رعایت قاعده مندی و قداست زیارت اربعین حسینی ایجاب می کند که همه زائران ایرانی براساس قوانین و مقررات تعریف شده به عراق سفر کنند.

ایرج مسجدی همچنین خاطر نشان کرد که سفر اخیر ' محمد حسین ذوالفقاری' معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رییس ستاد مرکزی اربعین به عراق با موفقیت خوبی همراه بود و هماهنگی های خوبی با مسوولان عالی رتبه عراق در خصوص اربعین صورت گرفت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: علاوه بر هماهنگی های صورت گرفته قبلی، سفر ذوالفقاری به عراق باعث شد که هماهنگی ها در سطوح عالی با عراق صورت گیرد.

ایرج مسجدی همچنین برای پیگیری هماهنگی ها با مسوولان عراقی برای تنظیم و سازماندهی ورود زائران ایرانی به عراق و حرکت آنها در مسیرهای تعیین شده در داخل خاک عراق، شامگاه دیشب جمعه با استاندار بصره دیدار و در این خصوص بحث و تبادل نظر کرد.

301

کد خبر: 846419

وب گردی

وب گردی