«عطسه‌ کردن» هم به جدول علل تصادفات اضافه شد

عطسه کردن نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل تصادفات شدید در سرعت بالا معرفی شد و در جدول علل تصادفات در کنار مواردی هم‌چون عدم توجه به جلو، انحراف به چپ، تخطی از سرعت مطمئنه و صحبت با تلفن همراه و ... جای گرفت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، جان‌باختن شهروندان طی حوادث و سوانح رانندگی همواره یکی از معضلات بوده است؛ تا آنجا که مسئولان و مأموران پلیس راهور و همواره به آن توجه داشته و بیان داشته‌اند که حتی جان باختن یک نفر در جاده‌ها زیاد است.

بر اساس آمارهای موجود، آمار جان‌باختگان حوادث رانندگی در سال 84 قریب 28 هزار نفر بود که این آمار در سال 95 به کمتر از 16 هزار نفر رسیده است.

در این بین همکاری شهروندان، ارتقاء فرهنگ ترافیک، تلاش پلیس راهور برای تسهیل در تردد و ایجاد ممنوعیت و محدودیت‌های مقطعی و همچنین استفاده از سامانه‌های پایش هوشمند تردد و همچنین سامانه ثبت تخلفات در این بین بی تأثیر نبوده است؛ با این حال هنوز حوادث جاده‌ای و سوانح ترافیکی مهم‌ترین عامل فوت هموطنان محسوب می‌شود.

در این بین کارشناسان مهم‌ترین عوامل بروز حوادث ترافیکی را عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق‌تقدم،‌ انحراف به چپ، تخطی از سرعت مطمئنه، صحبت با تلفن همراه، خستگی و خواب‌آلودگی، سبقت غیرمجاز و خوردن و آشامیدن عنوان کردند، اما نکته‌ای که در این بین حائز اهمیت بوده، این است که بر اساس آخرین یافته‌ها «عطسه کردن» نیز به این علل اضافه شد.

طبق آخرین یافته‌ها «عطسه کردن» می‌تواند به بروز حادثه رانندگی بینجامد؛ چراکه یکی از مهم‌ترین تصادفات شدید در سرعت‌های بالا، عطسه کردن بوده است؛ بطور مثال اگر با سرعت 96 کیلومتر در ساعت در حال حرکت باشید و عطسه کنید، مسافت 15.5 متر را با چشمان بسته حرکت خواهید کرد و معلوم است که با ندیدن این مقدار مسافت، قطعا حادثه‌ای رخ خواهد داد.

701

کد خبر: 846443

وب گردی

وب گردی