همکاری های علمی و فناوری ایران و آلمان در حوزه چاپ گسترش می یابد

مدیر بخش نمایشگاهی دوسلدورف و مدیر بخش دورپای آلمان با حضور در غرفه انجمن علمی فناوری چاپ ایران اعلام کرد:همکاری های علمی و فناوری ایران و آلمان در حوزه چاپ گسترش می یابد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از انجمن علمی فناوری چاپ؛ سابینه گلدرمان با ابراز خرسندی از حضور خود و صنعتگران آلمانی در ایران گفت: آماده هر گونه همکاری علمی و دانشگاهی و صنعتی با دانشگاهها و همچنین بخش صنعت ایران در حوزه چاپ هستیم.

وی با اشاره به همکاری خوب بخش نمایشگاهی ایران و آلمان یادآور شد: ایران و آلمان از قبل از جنگ جهانی همکاری علمی و صنعتی خوبی با هم داشتند و دو کشور سابقه همکاری و تجارب خوبی در حوزه های مختلف دارند و باید این همکاری ها عمیق تر شود.

محمد بیطرفان رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران نیز در این دیدار با اشاره به اینکه صنعت چاپ ایران ظرفیت و پتانسیل خوبی دارد اظهار داشت:در سه حوزه خواهان همکاری با کشور المان هستیم که بحث تربیت نیرو و برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی در صنعت چاپ، برگزاری کنفرانس های علمی و دانشگاهی و همچنین پیشنهاد اعلام روزی برای چاپ از سوی ایران و با همکاری صنعتگران آلمان به یونسکو تا در تقویم یونسکو گنجانده شود.

رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران با اشاره به اینکه این انجمن تنها انجمن علمی در زمینه صنعت چاپ در خاورمیانه است تاکید کرد: انجمن در سال های گذشته هم در بعد داخلی و هم در بعد بین المللی همکاری و رایزنی های خوبی را آغاز کرده است که دورنمای خوبی را برای کشورمان ترسیم می نماید.

کنفرانس بین المللی صنعت چاپ با همکاری انجمن علمی فناوری چاپ ایران و دانشگاه امیرکبیر سال آینده در تهران برگزار می شود.

کد خبر: 846485

وب گردی

وب گردی