معرفی 3 دانشگاه برتر کشور در رتبه‌بندی وبومتریک دانشگاه‌های دنیا

بر اساس آخرین نسخه به‌روز شده مرکز رتبه‌بندی وبومتریک در سال 2017، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف بترتیب رتبه‌های اول تا سوم کشور را از آن خود کردند.

به گزارش ایسکانیوز، در این فهرست، وبگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران توانسته است در رتبه اول کشور، 109 آسیا و 511 جهان قرار گیرد.

همچنین دانشگاه تهران موفق شد تا رتبه 2 کشور، رتبه 114 آسیا و رتبه 532 جهان را کسب کند و دانشگاه‌ صنعتی شریف نیز توانست با صعود 38 پله‌ای رتبه 567 دانشگاه‌های جهان، رتبه سوم کشوری و رتبه 127 آسیا را از آن خود کند.

همچنین دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر (863 جهانی) و دانشگاه علم و صنعت (866 جهانی) در رتبه‌های چهارم و پنجم ملی قرار گرفتند.

این رتبه‌بندی وبومتریک، دانشگاه‌های جهان را بر اساس ارزیابی آموزش‌های برتر در وب، حجم، قابلیت دید و اثر (impact) صفحات وب منتشر شده توسط دانشگاه‌ها و منابع اطلاعات و تفسیر آنها رتبه‌بندی می‌کند.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه شریف، دانشگاه هاروارد، دانشگاه استنفورد، دانشگاه ام.آی.تی، دانشگاه کالیفرنیا برکلی و دانشگاه میشیگان پنج دانشگاه از ایالات متحده هستند که وبگاه آنها در رتبه‌های یک تا پنج نظام بین‌المللی رتبه‌بندی وبومتریکس قرار گرفته است.

کد خبر: 846516

وب گردی

وب گردی