شانزدهمین نمایشگاه سیار موزه ملی علم و فناوری برپا می‌شود

رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان از برپایی شانزدهمین نمایشگاه سیار موزه ملی علم و فناوری در دانشگاه کردستان از 22 تا 28 مهر ماه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، کیومرث ایراندوست در نشست با اصحاب رسانه کردستان، اظهار کرد: شانزدهمین نمایشگاه سیار موزه ملی علم و فناوری با همکاری وزارت علوم از 22 تا 28 مهر ماه در دانشگاه کردستان برپا می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی دانش آموزان و دانشجویان با علم، پیشینه و اهداف آن و همچنین معرفی ابزارهای مختلف کسب علم و دانش است.

رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان عنوان کرد: همچنین برگزاری این نمایشگاه می‌تواند زمینه و فضای مناسب را برای درک بهتر علم و همچنین تاثیرگذاری بر دانش آموزان فراهم کند.

وی چنین رویدادهایی را برای تقویت رسالت اجتماعی دانشگاه و همچنین تقویت ارتباط با جامعه ضروری دانست و گفت: به منظور آشنایی دانش آموزان با فضای دانشگاه برای حضور دانش آموزان در این نمایشگاه و بخش‌های جنبی آن با آموزش و پرورش هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است.

ایراندوست برگزاری جُنگ علمی را نیز از جمله برنامه‌های جنبی نمایشگاه اعلام کرد و گفت: روزانه پنج گروه دانش آموزی در 5 نوبت از دبیرستان‌های مختلف سنندج ضمن بازدید از نمایشگاه، در جُنگ علمی نیز شرکت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از هفت هزار نفر در این هفته از این نمایشگاه که شامل 80 وسیله و قطعه علمی که همیشه برای دانش آموزن و دانشجویان قابل دسترسی نیست و همچنین غرفه انتشارات مختلف و پژوهشکده کردستان شناسی است، بازدید کنند.

کد خبر: 846519

وب گردی

وب گردی