واکنش نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی به سخنان ترامپ

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی سخنان دیروز ترامپ علیه ایران را سخیف دانست و گفت: ترامپ نهادهای رسمی کشور ما را در ردیف تحریم‌ها قرار داده است، اما تاریخ نشان داده که ما در مقابل تهدیدات منسجم‌تر و متحدتر می‌شویم.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام «سید محمد علی آل‌هاشم» در جلسه‌ی شورای اداری آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: از معاون اول رئیس‌جمهور تقاضا دارم به موضوع احیای دریاچه‌ ارومیه عنایت ویژه‌ داشته باشد، چون مشکلات ناشی از خشک شدن دریاچه‌ی ارومیه مردم آذربایجان و استان‌های دیگر را تهدید می‌کند.

وی با بیان این‌که ۱۰۰ سال پیش تبریز ۳۰۰ هزار نفر، تهران ۳۵۰ هزار نفر، اصفهان ۸۰ هزار نفر و مشهد ۷۰ هزار نفر جمعیت داشتند، تصریح کرد: هم‌اکنون جمعیت استان البرز دو برابر تبریز است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان‌ این‌که بازار مسقف تبریز نشانگر صنعتی بودن این شهر است، افزود: این روزها اقتصاد آذربایجان شرقی و برخی واحدهای صنعتی - که قبل انقلاب ایجاد شده‌اند- با مشکل مواجه هستند.

آل‌هاشم تصریح کرد: اگر در کنار مس سونگون، کارخانه‌ی ذوب احداث نشود، برکات مس سونگون به آذربایجان‌شرقی نمی‌رسد که باید در این خصوص تدابیری اتخاذ شود.

وی با اشاره به این‌که زمانی دانشگاه تبریز بین سه دانشگاه اول کشور بود، گفت: این دانشگاه و سایر دانشگاه‌های استان به حمایت بیشتر مسئولان نیاز دارند.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن ماه سال ۵۶، اظهار کرد: اگر مردم تبریز نبودند، انقلاب اسلامی به این سرعت به پیروزی نمی‌رسید. نویسنده‌ای اعلام کرده است که «تبریز به ایران همه چیز داده ولی چیزی نگرفته است».

وی با اشاره به رویداد گردشگری «تبریز ۲۰۱۸» گفت: این رویداد مربوط به کل نظام است و باید دولت مسئولان استان را در میزبانی بهتر از این رویداد، یاری کند. تبریز ۲۰۱۸ آبروی نظام است.

وی ادامه داد: باکو نیز در سال به‌عنوان ۲۰۱۹ پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده است که بدین منظور بزرگترین برج جهان را احداث می‌کند.

آل‌هاشم با اشاره به پروژه‌ی راه‌آهن «میانه - تبریز»، گفت: قرار بود این پروژه ۱۰ سال قبل افتتاح شود، اما هم‌اکنون می‌گویند سال آتی و آن هم تنها تا بستان آباد افتتاح خواهد شد.

وی افزود: مردم قهرمان تبریز همواره همراه نظام و پیرو مقام معظم رهبری و امام راحل بوده‌اند و نیروهای مسلح این شهر شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرده است.

وی سخنان دیروز ترامپ علیه ایران را سخیف دانست و گفت: ترامپ نهادهای رسمی کشور ما را در ردیف تحریم‌ها قرار داده است، اما تاریخ نشان داده که ما در مقابل تهدیدات منسجم‌تر و متحدتر می‌شویم.

وی هم‌چنین سخنرانی رئیس‌جمهورمان در اجلاس سازمان ملل را بسیار مناسب و سنجیده دانست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: آمادگی ملت ایران و نیروهای مسلح برای پاسخگویی به سخنان بی‌ربط ترامپ را اعلام می‌کنم.

وی با بیان‌ این‌که از دشمن هراس نداریم، تصریح کرد: هر جا که تهدیدات بیشتر می‌شود، همه‌ی سلیقه‌ها متحدتر شده و با موضع واحد و رهبر واحد در مقابل دشمن می‌ایستند. ما شیشه‌ای هستیم که از شکستن هراس نداریم.

900

کد خبر: 846529

وب گردی

وب گردی