بانک های کشور به لحاظ منابع در وضعیت چندان مناسبی قرار ندارند

رئیس کمیسیون اصل 90 و نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون بزودی در خصوص وضعیت منابع بانکی کشور گزارش می دهد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ داوود محمدی روز شنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین افزود: بانک های کشور به لحاظ منابع در وضعیت چندان مناسبی قرار ندارند.
او با تاکید بر تلاش مدیران دولتی و فعالان بخش خصوصی برای رشد اقتصادی کشور، گفت: از نظر سند چشم انداز در افق 1404 در برخی حوزه ها مانند امور نظامی، دفاعی و فناوری پیشرو هستیم اما در بخش اقتصاد عقب بوده و باید این وضعیت را جبران کنیم.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه میزان پرداخت تسهیلات رونق تولید به متقاضیان در استان قزوین ظرف سال جاری را ناچیز دانست و گفت: از یک هزار درخواست دریافت تسهیلات توسط واحدها و طرح های تولیدی این استان در سال جاری تنها 80 فقره معادل هفت درصد و از 398 فقره مصوب ارایه وام توسط کمیته ها نیز در نهایت تنها 20 درصد پرداخت شده که بسیار اندک است.
او با بیان اینکه این موضوع به معنای نادیده گرفتن تلاش بانک ها نیست،افزود: بانک های استان قزوین رقم بالایی مطالبه دارند که خیلی از آنها فعلا قابل وصول نیست و در این خصوص باید تدابیر لازم را اندیشید.
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود محدودیت ها و مشکلات زیاد در پیش روی بانک های قزوین باید از آنها بابت اینکه این استان رتبه نخست پرداخت تسهیلات رونق تولید را به دست آورده است، قدردانی کنیم.
محمدی همچنین خواستار حمایت بانک ها از طرح های گردشگری شد و افزود: توجه بیشتر به این بخش رونق اشتغال و اقتصاد استان قزوین و در نهایت کشور را به همراه دارد.
او در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به اینکه در سال های اخیر گاهی اوقات به دلیل تعدیل نیرو در واحدهای تولیدی قزوین با تجمع کارکنان آنها مواجه بوده ایم،افزود: از بین سه هزار و 500 واحد تولیدی استان تنها نزدیک به 70 واحد با مشکلات حاد روبرو بوده و مسایلی چون تعدیل دارند که این موضوع چهره قزوین را نامطلوب نشان می دهد بنابراین امیدواریم یک گزارش جامع از راهکارهای برون رفت از این وضعیت و رسیدگی به این واحدها تهیه شود.
منبع: ایرنا
403

کد خبر: 846540

وب گردی

وب گردی