احتمال شیوع مجدد بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان

مدیرکل اداره دامپزشکی استان تهران گفت: با شروع فصل سرما در کشور و مهاجرت پرندگان وحشی احتمال شیوع مجدد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان وجود دارد و در وضعیت هشدار به سر می‌بریم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علی‌اصغر قرایی‌نژاد در مراسم افتتاح آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی استان تهران اظهار کرد: با شروع فصل سرما در کشور دوباره احتمال شیوع مجدد بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور وجود دارد.

او افزود: از طرفی نیز شاهد مهاجرت پرندگان مهاجر از مناطق دیگر به کشورمان هستیم به همین منظور در وضعیت هشدار درباره احتمال شیوع مجدد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به سر می‌بریم.

مدیرکل اداره دامپزشکی استان تهران ادامه داد: به مرغداران اعلام شده که مراقبت‌های خود را در این زمینه افزایش دهند و از جابه‌جایی غیرضروری طیور به شدت خودداری نمایند.

قرایی‌نژاد تصریح کرد: با توجه به آنکه استانهای شمالی کشورمان محل اولیه ورود پرندگان مهاجر هستند در معرض شیوع بیشتر آنفلوانزا قرار دارند.

او گفت: طیور بومی استانها به دلیل ارتباط با پرندگان وحشی مهاجر بیشتر در معرض خطر ابتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دارند. بنابراین به مردم توصیه اکید می‌شود که در صورت سفر به استانهای شمالی کشور از خرید طیور بومی و انتقال آن به محل زندگی خود خودداری نمایند.

* 50 درصد اعتبارات مورد نیاز واکسیناسیون تب کریمه کنگو تامین نشد

قرایی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های این سازمان برای مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: نظارتهای بهداشتی دامپزشکی در استان تهران تشدید می‌شود تا مردم با اطمینان بیشتری نذورات خود را توزیع کنند.

او همچنین در پاسخ به این پرسش که تا چه میزان اعتبار مورد نیاز برای انجام واکسیناسیون تب برفکی در استان تهران تامین شده است گفت: تا به امروز 50 درصد از اعتبارات موردنیاز برای انجام عملیات تب برفکی در استان تامین شده و پیگیر تامین مابقی آن هستیم.

مدیرکل اداره دامپزشکی استان تهران اضافه کرد: واکسیناسیون تب برفکی دو تا سه بار در سال انجام می‌شود که در حال حاضر نیز عملیات در حال انجام است و دولت قول داده که مابقی هزینه‌های لازم را هر چه سریعتر تامین کند.

قرایی‌نژاد درباره وضعیت شیوع بیماری تب کریمه کنگو در استان تهران گفت: تاکنون هیچ گزارشی از آلودگی به بیماری تب کریمه و کنگو در استان تهران مشاهده نشده است.

منبع: تسنیم

403

کد خبر: 846579

وب گردی

وب گردی