تهران-ایسکانیوز: ظهر یکشنبه همزمان با سرتاسر جهان، تجمعی اعتراضی توسط فعالان محیط زیست ایرانی در اعتراض به سیاست‌های جهانی درباره انتشار گازهای گلخانه‌ای و گرم شدن زمین برگزار خواهد شد.


این تجمع ساعت 14 یکشنبه 30 شهریور (فردا) در مقابل سازمان محیط زیست در پارک پردیسان برگزار می‌شود.


هنوز اطلاع دقیقی از برگزارکنندگان این تجمع منتشر نشده است اما قرار این این تجمع در تعدادی دیگر از شهرهای ایران هم برگزار شود.


محمد درویش، مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، با اعلام اینکه گروهی از فعالان محیط زیست داوطلب و سازمان‌های مردم‌نهاد این تجمع را برگزار می‌کنند درباره هدف از برگزاری این تجمع می‌گوید: «انتشار گازهای گلخانه‌ای در جهان باعث تغییرات اقلیمی در جهان شده است. ایران نیز یکی از قربانیان بزرگ این تغییرات است. این تجمع با هدف آگاهی رسانی درباره انتشار گازهای گلخانه‌ای و اعتراض به آن انجام می‌شود. باید با کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی روند گرم شدن زمین را کندتر کرد.»


درویش درباره درباره علت انتخاب محوطه سازمان محیط زیست به عنوان محل برگزاری این تجمع می‌گوید: «سازمان محیط زیست برگزارکننده این برنامه نیست اما این فعالان می‌خواستند جلوی سازمان ملل تجمع کنند که با توجه به نبود زمان کافی برای گرفتن مجوز چنین تجمعی، رئیس سازمان محیط زیست محل این سازمان را برای برگزاری آن پیشنهاد داد.»


21 سپتامبر روزی است که فعالان محیط زیست در سرتاسر جهان در تجمع‌هایی به سیاست‌های دولت‌ها در کنترل نکردن تولید گازهای گلخانه‌ای و تخریب محیط زیست اعتراض می‌کنند.


یکی از بزرگ‌ترین این تجمع‌ها فردا در نیویورک و روبه‌روی مقر سازمان ملل برگزار خواهد شد. سازمان ملل در این روزها میزبان سران کشورهای جهان در جریان اجلاس مجمع عمومی این سازمان است.

کد خبر: 84674

وب گردی

وب گردی