بیش از ۴۰۰ دانشجوی فنی‌ و حرفه‌ای در استان مرکزی جذب شدند

رئیس دانشگاه جامع علمی‌ و کاربردی استان مرکزی گفت: سه مرکز جامع علمی‌وکاربردی استان مرکزی از ۴۰۰ دانشجو برای ورود به مقطع کاردانی ثبت‌نام کردند.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالعلی ذوالنواری رئیس دانشگاه جامع علمی‌ و کاربردی استان مرکزی با اشاره به وضعیت جذب دانشجو در دانشگاه جامع علمی وکاربردی اظهار داشت: جذب دانشجو تنها مختص دانشگاه علمی‌وکاربری نیست و به سبب مباحث جمعیتی تمام مراکز تحصیلات عالیه موظف به جذب دانشجو هستند.

وی افزود: دانشگاه علمی‌ و کاربردی استان مرکزی نسبت به سال گذشته در زمینه جذب دانشجو رکودی نداشت اما در مجموع در سه سال گذشته شاهد یک رکود کلی در این زمینه بوده‌ایم و امسال مراکز علمی‌ و کاربردی جهاد دانشگاهی در سه شهر اراک، ساوه و نیمور محلات موفق به جذب بیش از 400 دانشجو شده‌اند.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌ و کاربردی استان مرکزی تصریح کرد: رویه ثبت‌نام همچنان ادامه دارد اما تا پایان هفته گذشته بیش از 400 دانشجوی متقاضی تحصیل در این دانشگاه نسبت به ثبت‌نام و شرکت در کلاس‌ها اقدام کرده‌اند.

ذوالانواری ادامه داد: رسالت مجموعه علمی‌وکاربردی مسئله مهارت‌آموزی تعریف شده و هدف اصلی این مجموعه علاوه بر مهارت‌آموزی ارتقاء سطح مهارت است و با این دیدگاه تصمیم داریم هرم کارکنان را در مجامع مختلف اصلاح کنیم زیرا در حال حاضر بیش از 50 درصد دانش‌جویان این مجموعه در سازمان‌های مختلف مشغول بکار هستند که با هدف ارتقاء مهارت به این مجمع آمده‌اند و تنها 50 درصد دانشجویان به‌صورت آزاد درحال فراگیری رشته‌های این دانشگاه و در حال مهارت‌آموزی هستند.

وی عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های متمایز دانشگاه علمی‌وکاربردی این است که دانشجوی مستقیم مقطع کارشناسی جذب نمی‌کند بلکه دانشجویان متقاضی در وهله نخست به دوره کاردانی ورود می‌یابند و پس از سپری کردن دوره کاردانی وکسب نمره قبولی برای دوره کارشناسی ثبت‌نام به عمل می‌آورند و سپری کردن این دوره سطح علایق و استعداد دانشجویان نمایان شده و دانشجو با آگاهی و شناخت بیشتری نسبت به انتخاب رشته مورد نظر اقدام می‌کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌ و کاربردی استان مرکزی خاطرنشان کرد: دانشجویانی که برای تحصیل به این مرکز مراجعه می‌کنند تنها به دنبال اخذ مدرک تحصیلات عالیه نیستند و به سبب مهارت‌آموزی آشنایی بیشتری با بازار کار دارند که همین مسئله زمینه جذب سریع آنها در بازار کار را فراهم می‌کند زیرا دانشجویان فنی‌ و حرفه‌ای کارآفرینان جامعه هستند.

ذوالانواری در گفتگو با تسنیم بیان کرد: دانشجویان علمی‌وکاربردی به فراگیری مهارت‌های مورد نیاز جامعه می‌پردازند که پس از تکمیل دوره‌های آموزشی می‌توانند به‌عنوان یک کارآفرین در جامعه ایفای نقش کنند و به همین سبب میزان جذب اشتغال دانش‌آموختگان علمی‌ و کاربردی نسبت به دانشجویان دانشگاه‌های آزاد و دولتی بالاتر است.

کد خبر: 846798

وب گردی

وب گردی