خاکریز جبهه مبارزه با آمریکا سرمایه‌گذاری است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ گفت: اگر بتوانیم سرمایه‌گذاران خارجی را به ایران بکشانیم بار دیگر آمریکا را شکست داده‌ایم.

سید محسن علوی نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه لامرد و مهر در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ عنوان کرد: بحث نام جعلی برای "خلیج فارس" مبحثی است که کشورهای عربی حاشیه این خلیج را به طمع انداخته است تا خلیج فارس را به نفع خودشان مصادره کنند و برای رسیدن به این هدف از هیچ کاری فروگذار نباشند بطوری که کار را از تغییر این نام در کتاب‌های درسی خودشان آغاز و تا پرداخت هزینه به آمریکا پیش بردند تا نام غیر واقعی خلیج فارس در سخنرانی یک جاهل مجنونی به نام ترامپ استفاده شود.

وی گفت:این مدل تبلیغات هیچ تغییری در ماهیت و هویت تاریخچه اصیل خلیج فارس ایجاد نمی‌کند چرا که خلیج فارس در اسناد و نقشه‌های تاریخی و به خصوص در سنگ قبرهای سربازان آمریکایی که در این منطقه به هلاکت رسیدند نقش بسته‌ است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در تشریح موضع گیری اخیر ترامپ در خصوص ایران اعلام کرد: از نظر شخص بنده آمریکای جمهوری خواه با برجام خلع سلاح شده است چرا که اهداف جمهوری خواهان با دموکرات‌ها متفاوت است به نحوی که جمهوری خواهان زمانی که پرونده هسته‌ای را آغاز کردند هدفشان این بود که یک فشارهایی به ایران وارد کنند و مردم را که پشت گرمی و پشتوانه قوی برای نظام هستند را از نظام جدا کنند.

وی اظهار داشت:آنها به این امر قائل بودند تا پرونده هسته‌ای را کش دهند تا بتوانند در صحنه شورای امنیت با ابزار های شکننده‌ مانند تحریم ایران را ساکن نگه دارندکه با تدابیر صورت گرفته و هوشمندی مردان دیپلماسی کشور در نهایت برجام در مجامع بین المللی مصوب و این تحریم‌ها کنار گذاشته و خنثی و استفاده از انرژی صلح آمیز هسته‌ای برای ایران در دنیا به رسمیت شناخته شود.

علوی با اشاره به اینکه جمهوریخواهان در پی تضعیف ایران موضوع هسته ای را تنها به عنوان یک تهدید بین‌المللی و منطقه‌ای تلقی نکرده بلکه در ادامه هدف آنها تضعیف حکومت جمهوری اسلامی و اعمال فشار به ایران بود تصریح کرد: در حال حاضر جمهوری خواهان امریکا پس از 8 سال حکومت دموکرات‌ها بروی کار آمدند چرا که در زمان قدرت حزب دموکرات امریکا میانه خوبی با ایران نداشته و فضای فکری دیپلماسی جمهوری خواهان را قبول نداردند و الان درصددند هزینه هایی که برای تحریم ایران صورت داده بودند را به حالت اولیه زمان خود درآورند به همین خاطر ترامپ به تبع همین اقدام تلاش دارد تا اعمال فشارهای ثانویه ای را به ایران تحمیل کند.

نماینده مردم فارس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آمریکا می‌داند که خروج از برجام هزینه سنگینی را برای آنها دارد گفت: اگر بدعهدی دولت ایالات متحده در موضوع برجام احراز شود آمریکا متحمل هزینه‌هایی خواهد شد که تا سال‌ها آمریکا مشروعیت خود رادر جهان از دست خواهد داد و به همین خاطر آمریکا می‌خواهد با حربه‌های جدید با ایران وارد چالش شود تا برچسب بدعهدی در توافقنامه برجام را به ایران زده و خود را متحمل هزینه‌های سنگین نکند، ضمن اینکه آمریکا به دنبال نقطه ضعف ما است.

وی با بیان اینکه اعمال تحریم‌‌های جدید برای آمریکا میسر نیست ادامه داد: از این دیوانه(ترامپ) هیچ چیز بعید نیست چرا که او در صدد است تا حکومت جمهوری اسلامی ایران نشانه برود و به ابزارهای تحریمی پناه برده است به نحوی که چندی قبل شاهد این بودیم که سپاه پاسداران را در مزن تحریم قرار داد چرا که سپاه نقطه قوت ایران محسوب می‌شود و از سویی دیگر موضوع برجام است که این هم یک خار دیگری در چشم غرب است به طوری که توافق نامه برجام دست و پای آنها را در هر مرحله‌ای بسته نگه داشته است.

علوی با اشاره به اینکه آمریکا درصدد است تا با تبلیغات سوء بسترهای اقتصادی جامعه ایران را در جهان منفی جلوه دهد گفت: سیاست هایی که غرب علیه ایران پیش گرفته این است که از ضعف اقتصادی داخلی ایران سوء استفاده کره و بتواند خلاء اقتصادی را برای سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد کنند و از ورود سرمایه جلوگیری کند ضمن آنکه آمریکا از سویی دیگر به دنبال این است تا یک نارضایتی از سوی مردم شکل گیرد و مردم را در مقابل نظام بگمارند.

وی تاکید کرد: ما باید امنیت سرمایه‌گذاری را در ایران برای سرمایه‌گذاران داخلی ایجاد کنیم و پس از آن در بُعد بین‌المللی امنیت سرمایه‌گذاری خارجی را تثبیت کنیم تا ورود سرمایه به ایران قوت گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان با اشاره به اینکه خاکریز جبهه مبارزه با آمریکا امروز سرمایه‌گذاری است گفت: ما اگر بتوانیم سرمایه‌گذاران خارجی را به ایران بکشانیم بار دیگر آمریکا را شکست داده‌ایم. امروز تک تک ما وظیفه داریم که اختلافات خودمان را در حوزه سرمایه‌گذاری اقتصادی و بسترهای آن کنار بگذاریم و وارد بازی‌های جناحی و سیاسی نشویم چرا که آمریکا به دنبال از هم گسستگی فضای داخلی ایران است و ما باید هوشیار باشیم.

301

.

کد خبر: 846938

وب گردی

وب گردی