ماموریت اصلی دانشگاه  بازگرداندن فرهنگ ایرانی اسلامی به جایگاه واقعی آن است

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ماموریت و اولویت اصلی تمام فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه، باید در بازگرداندن فرهنگ ایرانی اسلامی به جایگاه واقعی و در جهت فرهنگ سازی جهانی باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد شیراز، دکتر عبدالمجید طالب‌تاش در شورای تخصصی دانشجوی فرهنگی و شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: همانطورکه مهمترین مسئولیت پیامبر اکرم(ص) در زمان مبعوث شدن از سوی خداوند، فرهنگ سازی دینی بود، می‌توان گفت که هر یک از ما، با توجه به این وظیفه خطیر پیامبر عهده‌دار مسئولیت تبیین فرهنگ دینی هستیم که این فرهنگ، تمدنی را برپاکرد که روز به روز دامنه آن، گسترده‌تر می‌شود.

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در امر فرهنگ سازی و تبیین فرهنگ دینی باید بر اصولی نظیر همفکری، تعامل و گفتگو، برنامه‌ریزی اصولی و مدون و تلاش و پشتکار، تمرکز ویژه‌ای داشته باشیم و از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس که بویژه در حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی فعالیت دارند، می‌خواهم با بکارگیری اصول فوق، استان فارس را به جایگاه واقعی خود در حوزه فرهنگ و ادب برسانند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در شرایط جدید تلاش می‌کند از نیروهای ارزشی و انقلابی در جهت پیشبرد اهداف دانشگاه استفاده کند.

طالب تاش خواستار توجه جدی حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی در ارتباط با فعالیت‌های قرآن و عترت، نماز، امر به معروف و نهی از منکر شد و از مسئولان فرهنگی خواست این فعالیت‌‎ها را در اولویت کاری قرار داده و ان‌شاالله در این زمینه شاهد تحول اثربخشی خواهیم بود.

علی عزتی، رئیس اداره قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: اهتمام جدی در برگزاری شورای قرآن و عترت در استان‌ها، دستورالعمل مسابقات سراسری قرآن کریم و جشنواره هنر و ادبیات دینی در سال جاری و دستورالعمل ارزیابی سالانه کانون‌های قرآن و عترت مورد توجه پژوهشکده است که انتظار داریم مسئولان کانون‌ها به اجرای دقیق آن عنایت داشته باشند.

گفتنی است این نشست که با حضور دکتر محمد کاظم کاوه پیشقدم رئیس واحد شیراز، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید محمودیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و حمیدرضا حقیقت رئیس دبیرخانه هیأت امنا دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس برگزار شد، معاونین دانشجویی فرهنگی و مسئولان کانون‎های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس به ارائه گزارش عملکرد و فعالیت‌های واحد پرداختند.

کد خبر: 847051

وب گردی

وب گردی