از زیارت بیت امام خمینی (ره) تا حرم حضرت حر(ع)

حضور در کشور عراق برای کسانی که 19 یا 20 سال دارند شاید در گذشته کمتر اتفاق می افتاد، اما این روزها به همت ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان این امکان برای بسیاری از دانشجویان ایجاد شده است .

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان یکی از ستادهای اجرایی زیرمجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هاست که وظیفه ای تعریف شده برای آن تسهیل در روند حضور دانشجویان به عمره و عتبات دانشگاهی است.

درحالی که بسیاری از آژانس ها و کانون های مسافرتی نیز همین اقدام را انجام می دهند، اما استقبال اساتید، دانشجویان و دانشگاهیان از حضور در کاروان های ستاد عتبات دانشگاهیان بسیار پرشورتر است و هر دوره از میان چند هزارنفری که در زمان ثبت نام اقدام می کنند تعداد کمتری می توانند این سفر معنوی را تجربه کنند.

یکی از دانشجویان که برای اولین بار توسط ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به زیارت برده شده بود می گوید: من هیچ وقت به فکر رفتن به زیارت سیدالشهدا (علیه السلام) نبودم؛ البته ایشان را می شناختم ولی اشتیاقی سفر به کشوری که حداقل 20 سال درگیر جنگ است، آثار و تخریب های ناشی از آن هنوز بر چهره کشور مانده نداشتم، پس از آنکه سال اول در دانشگاه را سپری کردم یکی از دوستانم را در اوایل ترم دیدم و از حال و اوالش پرسیدم که پاسخ داد: الحمدالله به زیارت سیدالشهدا (علیه السلام) مشرف شدم.

وی ادامه داد: همکلاسی ام طوری این جمله را بیان کرد که به گونه ای به او حسودی کردم و پس از پایان کلاس های آن روز بلافاصله به آژانس های سطح شهر مراجعه کردم و از کم و کیف سفر به عراق پرسیدم.

این دانشجو بیان کرد: وقتی از دفتر مسافرتی خارج شدم فهمیدم آنقدر هم که فکر می کردم راحت نیست و انگار واقعا رفتن به این سفر دشوار است.

چند روز بعد به طور اتفاقی یکی از اطلاعیه های ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان را در راهرو دانشگاه دیدم، بی اختیار به سمت معاونت دانشجویی رفتم و تمام سئوالاتم را پرسیدم و بلافاصله در سایت اینترنتی ستاد ثبت نام کردم، کمی بعد طی یک روز تمام مراحل دریافت گذرنامه و کلاس های آموزشی که توسط ستاد برگزار می شود را گذراندم، بالاخره به لحظه حضور در فرودگاه نجف رسیدیم، دل در دلم نبود تا بارگاه امیرالمونین (علیه اسلام) که سال ها در فیلم و عکس دیده بودم را ببینم؛ پس از حضور در هتل و استقبال گرم عوامل ایرانی و اعضای ستاد در هتل، اتاق بندی شدیم و هنگام اذان ظهر راهی حرم شدیم.

او ادامه داد: حضور در بارگاه حضرت (علی) علیه السلام اصلا در کلام نمی گنجد و فقط باید لذت برد.

از برنامه های متنوع ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در نجف می توان به بازدید از بیت امام خمینی (ره)، حضور در مرقد صافی صفا، زیارت مرقد علامه امینی صاحب کتاب ارزشمند الغدیر و همچنین روایتگری از فضائل امام علی (علیه السلام) و اماکن تاریخی شهر نجف اشاره کرد.

در شهر کربلا ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان فقط به زیارت بسنده نکرده است و با برپایی همایش ها، مسابقات و دوره های مناسب بسیار تلاش کرده تا فضای معنوی آن را توأم با تفکر و بازدید قرار دهد و همچنین در حالی که بسیاری از کاروان‌های عتبات عالیات از زیارت حرم مطهر «حر بن یزید ریاحی» محروم هستند، با تلاش‌های مسئولان ستاد عتبات دانشگاهیان، زیارت این شهید کربلا در برنامه دانشجویان گنجانده شده است و تعدای از کاروان‌ها به زیارت حضرت حر(ع) مشرف می‌شوند.

در ادامه تعدادی از تصاویر حضور دانشجویان در مکان های مختلف کشور عراق قابل مشاهده است.

حرم حضرت حر (ع)

مرقد صافی صفا، بیت امام خمینی و مقبره علامه امینی

کد خبر: 847129

وب گردی

وب گردی