تجلیل از ۷۷۰ مؤلف کتاب‌های درسی پایه یازدهم در دارالفنون

دبیر دوازدهمین جشنواره تجلیل از مؤلفان کتب درسی گفت: ۷۷۰ مؤلف کتاب‌های درسی پایه یازدهم، روز ۳۰ مهر ماه در دارالفنون تجلیل می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس محسن جعفر آبادی دبیر دوازدهمین جشنواره تجلیل از مولفان کتاب با اشاره به برگزاری این جشنواره، اظهار داشت: دوازدهمین جشنواره تجلیل از مؤلفان کتب درسی یکشنبه 30 مهرماه در مدرسه دارالفنون برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم با هدف تجلیل از مؤلفان کتب درسی پایه یازدهم است، گفت: در شاخه فنی و حرفه‌ای 105 کتاب درسی جدید داشته‌ایم و همراه آن نیز بسته آموزشی مانند کتب راهنمای معلم، همراه هنرجو و نرم‌افزار قرار دارد.

دبیر جشنواره تجلیل از مؤلفان کتب درسی با اشاره به اینکه در این شاخه 650 مؤلف در تألیف کتب جدید مشارکت داشته‌اند، یادآور شد: به طور متوسط برای هر کتاب، 6 مؤلف مشارکت کرده‌اند.

جعفر آبادی با اشاره به تألیف کتب درسی متوسطه نظری خاطر نشان کرد: در این شاخه و در پایه یازدهم، 30 کتاب جدید داشته‌ایم که 120 نفر در تألیف آن مشارکت داشته‌اند یعنی به طور متوسط برای تألیف هر کتاب 4 نفر مشارکت کرده‌اند.

وی از برگزاری دوره‌های باز آموزی کتب جدید برای معلمان خبر داد و گفت: برای شاخه فنی و حرفه‌ای این دوره‌ها برای 68 عنوان کتاب برگزار شده و برای کتب درسی نظری نیز برای همه کتب برگزار شده است.

دبیر دوازدهمین جشنواره تجلیل از مؤلفان کتب درسی با بیان اینکه کتب درسی قبل از چاپ در معرض قضاوت معلمان قرار می‌گیرد، عنوان کرد: برای کتب پایه یازدهم 200 هزار نظر حاصل مشارکت 2600 دبیر دریافت شده است.

جعفر آبادی با تأکید بر اینکه در تألیف کتب فنی و حرفه‌ای، معلمان استان‌ها مشارکت زیادی داشته‌اند، افزود: ویژگی مشترک کتاب‌ها تاکید بر شایستگی و فعالیت محور و عملیاتی بودن دانش‌آموزان است.

دبیر دوازدهمین جشنواره تجلیل از مؤلفان کتب درسی کاربردی بودن کتاب‌ها را شاخصه دیگر کتب عنوان کرد و ابراز داشت: در تأ‌لیف کتب بر رویکرد فرهنگی توجه شده است.

وی از تألیف کتب درسی ویژه رشته علوم و معارف اسلامی برای نخستین بار خبر داد و افزود: کتب درسی رشته‌های مکاترونیک، حمل و نقل، معماری داخلی، انیمیشن و فرش در شاخه فنی و حرفه‌ای نیز جدید التألیف است.

706

کد خبر: 847196

وب گردی

وب گردی