سرپرست وزارت نیرو: مذاکره برای ١٠ میلیارد یورو سرمایه گذاری خارجی در صنعت آب و برق

محمودی به همکاری های بین المللی ایران در صنعت آب و برق اشاره کرد و گفت: در عرصه سرمایه گذاری خارجی، 10 میلیارد یورو طرح های در حال مذاکره بین شرکت های بخش خصوصی ایران و شرکت های بخش خصوصی خارجی در حال مذاکره است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو در حاشیه مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته از ویژگی مناسبی برخوردار بوده به طوری که بسیاری از تولیدکنندگان از وضعیت بازار احساس رضایت می کنند. همچنین از سبک کار واحد تولیدی نظر مثبتی دارند پس بیانگر این است که پژوه های اجرایی فعال هستند.
او تصریح کرد : قبل از انقلاب اظهار بر این داشتند که ایران استعداد چندانی در صنعتی شدن ندارد و کوچکترین تجهیزات را نمی تواند تولید کند. فقط در عرصه آب و فاضلاب پیچیده ترین تاسیسات به اینجا آمده از جمله تاسیساتی در حوزه های تونل و انتقال آب و تاسیساتی که به تصفیه آب شوری زدایی و شیرین سازی آب راههای انتقال و بهسازی و پاکیزه کردن آب کمک می کند که ظرافت بسیاری در آن نهفته است. همچنین اندازه گیری تجهیزات در حال رشد است و اکنون می توان گفت از بین کشورهای در حال توسعه منطقه خاورمیانه ایران جایگاه بالایی دارد که می تواند همراه کشورهای همسایه کمک و همکاری کند.
محمودی تاکید کرد :نمایشگاه مطلوبی است بخاطر اینکه نزدیک ۲۶۹ شرکت ایرانی و ۱۰۵ شرکت خارجی در این نمایشگاه حضور دارند که عمدتا کشورهای اروپایی هستند.

او همچنین به همکاری های بین المللی ایران در صنعت آب و برق اشاره کرد و گفت: در عرصه سرمایه گذاری خارجی، 10 میلیارد یورو طرح های در حال مذاکره بین شرکت های بخش خصوصی ایران و شرکت های بخش خصوصی خارجی در حال مذاکره است.
محمودی اضافه کرد: علاوه بر این سرمایه گذاری های خارجی، در ارتباط با هشت هزار مگاوات تولید برق نیز مذاکراتی آغاز شده است؛ همچنین 2 هزار مگاوات نیز از صندوق توسعه ملی تامین اعتبار خواهد شد.

سرپرست وزارت نیرو، افزود: اکنون نزدیک به 12 هزار مگاوات از نیروگاه ها را به تعمیرات برده ایم و هر هفته 2 تا 6 هزار مگاوات برای تعمیرات معرفی می شوند؛ شرکت های ما در زمینه های آب شرب شهرها هم اکنون تنشی نداریم و به دنبال این هستیم که برای سال آینده این طرح را آماده کنیم.
به ‌گزارش ایسکانیوز، سیزدهمین نمایشگاه صنعت آب صبح امروز (دوشنبه) با حضور 258 شرکت داخلی و 105 شرکت خارجی آغاز بکار کرد.
شرکت کنندگان خارجی در این نمایشگاه از 20 کشور از جمله ایتالیا، ترکیه، آلمان، آذربایجان، مجارستان، چین، فرانسه، اسپانیا، دانمارک، کره جنوبی، هندوستان، سوئیس، اتریش، انگلستان، سوئد، ژاپن، کانادا، بلژیک، ایسلند و جمهوری چک هستند.
در نمایشگاه سیزدهم، کشورهای چین و آلمان و ترکیه به صورت پاویون کشوری در نمایشگاه حضور پر رنگ‌تری از سایر شرکت کنندگان دارند؛ علاوه بر حضور شرکت‌های فعال در بخش صنعت آب، و تاسیسات آب و فاضلاب، تشکل‌ها و سازمان های مردم نهاد و انجمن‌های مرتبط نیز در نمایشگاه حضور دارند تا در خصوص سیاست‌های حوزه خصوصی و تولیدات ساخت داخل و تعامل آن‌ها با دولت نقش جدی‌تری از خود به نمایش بگذارند.
در این نمایشگاه انواع لوله و اتصالات پلیمری و فلزی، تصفیه و فیلتراسیون، سامانه‌های آب شیرین‌کن، لوله و اتصالات و شیرآلات، اتوماسیون و سامانه‌های ابزار دقیق، سامانه‌های اندازه گیری، تجهیزات آزمایشگاهی و آخرین فناوری‌ها و تولیدات و تجهیزات آب و فاضلاب در معرض نمایش عمومی قرار خواهد گرفت.
این نمایشگاه به مدت چهار روز در فضایی به وسعت 30 هزار مترمربع برپاست و همه روزه از ساعت 9 صبح تا 5 بعداز ظهر پذیرای بازدیدکنندگان است.
403

کد خبر: 847205

وب گردی

وب گردی