ارائه ایده‌ها و نوآوری‌های جدید برای جذب جوانان در حوزه فعالیت‌های قرآنی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس خطاب به معاونین دانشجویی و فرهنگی واحدها و مراکز دانشگاهی گفت: به دنبال ارایه ایده‌های خلاق و نوع‌آوری‌های جدید جهت جذب جوانان در حوزه فرهنگ‌سازی و فعالیت‌های قرآنی باشید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد شیراز، دکتر محمد کاظم کاوه‌ پیشقدم در شورای تخصصی دانشجویی فرهنگی و شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با ذکر دو آیه از قرآن کریم، (یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقاتِهِ وَ لا تَمُوتُنَّ إِلاَّ وَ أَنْتُمْ مُسْلِمُونَ) و(فَاتَّقُوا اللَّهَ مَا اسْتَطَعْتُمْ وَ اسْمَعُوا وَ أَطیعُوا وَ أَنْفِقُوا خَیْراً لِأَنْفُسِکُمْ وَ مَنْ یُوقَ شُحَّ نَفْسِهِ فَأُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ) با تأکید بر رعایت تقوای الهی خواستار توجه جدی مسئولان در حوزه کاری و وظایف محوله در این رابطه شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس اظهار داشت: توجه به امر فرهنگ و توسعه فرهنگ اسلامی در جامعه و بخصوص در محیط دانشگاه با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری سیاست کلان دانشگاه است و باید در این راه روش‌ها و برنامه‌های قدیمی را کنار گذاشت و به دنبال ارایه ایده‌های خلاق و نوع‌آوری‌های جدید جهت جذب جوانان درحوزه فرهنگ‌سازی و فعالیت‌های قرآنی باشیم.

وی فعال کردن ستاد‌های اقامه نماز و محول کردن امور فرهنگی به تشکل‌های دانشجویی و بسیج دانشجویی را از مواردی دانست که کمک شایانی در حوزه فرهنگی به دانشگاه می‌کند و خواستا‌ر تمرکز جدی، مستحکم و با اراده مسئولان نسبت به برنامه‌ها و مسائل فرهنگی شد.

رئیس واحد شیراز افزود: در برنامه‌ها و راهبردهای کلی نظام جمهوری اسلامی ایران، کار فرهنگی اساس و پایه سایر فعالیت‌ها بشمار می‌رود و لازم است که با همدلی و همراهی مسئولان به تقویت و تحقق این راهبردها جامه عمل پوشانده شود.

دکتر حمید محمودیان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: تدوین یک برنامه جامع و هدفمند فرهنگی در راستای پیشبرد اهداف کلان فرهنگی دانشگاه نیازمند داشتن یک برنامه استراتژیک و راهبردی اساسی است و باید برنامه های فرهنگی بر اساس سیاست گذاری‌های کلان مشخص شوند تا این برنامه ها راهبردی‌‌تر شوند، زیرا اولویت بندی کارهای فرهنگی یکی از برنامه های راهبردی شورای فرهنگی دانشگاه است.

وی خاطر نشان کرد: استعداد و انگیزه در کار فرهنگی که لازم و ملزوم یکدیگرند به ما کمک می کند تا در کارهای فرهنگی‌مان موفق تر عمل کنیم، چرا که نداشتن انگیزه کاری در حوزه فرهنگی راه به جایی نمی‌برد.

محمودیان خواستار برگزاری تجمع اعتراض آمیز استادان، کارکنان و دانشجویان واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس علیه یاوه‌گوی‌ها و سخنان سخیف رئیس جمهور امریکا در مورد ملت ایران با هماهنگی حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی شد.

در ادامه دکتر علی اکبر عارف، رئیس شورای تخصصی دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و دیگر معاونین دانشجویی فرهنگی واحدها و مراکز استان، گزارش کاملی از فعالیت‌های فرهنگی واحد متبوع خویش ارایه دادند.

کد خبر: 847214

وب گردی

وب گردی