دل بستن به کشورهای اروپایی برای حفظ برجام اشتباه است

پایگاه بسیج کارمندی و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان در محکومیت اظهارات گستاخانه ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران بیانیه ای منتشر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در این بیانیه چنین آمده است:

پس از مدتی رجز خوانی دونالد ترامپ رییس جمهور بی ادب و گستاخ ایالات متحده آمریکا، علیه جمهوری اسلامی ایران و القای تصورات واهی و دورغین به ایران اسلامی در خصوص پایبند نبودن به برجام، در سخنانی گستاخانه و بی خردانه و به دور از تمام قواعد بین الملل، بار دیگر علیه جمهوری اسلامی ایران خط نشان کشید و هر آن چه لایق دولتمراران خود و هم کیشانشان بود را به ایران اسلامی نسبت داد.

آری سخنان توهین آمیز و سراسر اتهام ترامپ علیه ملت ایران بار دیگر پرده از چهره‌ی بزک شده‌ی استکبار برداشت و دست چدنی دشمن را از دستکش مخملین بیرون کشید و درستی و صحت رویکرد چهار دهه سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی و پیش بینی‌های دقیق رهبرحکیم انقلاب درآغاز و ادامه مذاکرات را بر همگان ثابت کرد. با این کار ترامپ، آخرین میخ بر تابوت اعتماد به امریکا و دولتمردان آن کوبیده شد و ملت قهرمان ایران فارغ از هر جهت‌گیری سیاسی را متحدتر از قبل دربرابرزیاده خواهی‌های امریکا قرارداد.

پس از چهار دهه عمر پربرکت جمهوری اسلامی ایران، علیرغم تمام تلاش‌های استکبار جهانی با هدف براندازی این نظام مردمی، توطئه‌ها یکی پس از دیگری شکست خورده و استکبار جهانی هر روز اعتبارش کمتر از قبل شده، اما افسوس که نمی‌خواهند از گذشته خود درس بگیرند.

دولتمردان آمریکایی و نطفه نامشروع آن‌ها که اسراییل می‌باشد خوب می‌دانند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنها مانع استوار و قوی دربرابر دست‌یابی به اهدافشان در منطقه خاورمیانه است، لذا دشمنی و بغض آن‌ها بر علیه فرزندان برومندو جان برکف ملّت درنیروهای مسلح به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طبیعی است.

آمریکا گمان می‌کند که با تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌توانند از رشد و بالندگی و تأثیر گذاری این نهاد برگرفته از انقلاب جلوگیری کنند و به اهداف شوم خود در ایران و منطقه برسد، ولی ذهی خیال باطل چرا این مدعیان دورغین حقوق بشر هنوز نتوانسته‌اند درک کنند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران یک نهاد نظامی معمولی نیست که بتوان با اعمال تحریم به خواسته‌شان برسند.

واقعیت این است اولاً سپاه پاسداران یک نهاد کاملاً مردمی است و همه ملّت ایران و مسئولین کشور از این نهاد انقلابی حمایت می‌کنند و ثانیاً همه آحاد مردم ایران عضوی از بسیج میلیونی علیه دشمنان هستند که در طول عمر انقلاب ثابت کرده‌اند که حاضر هستند برای حفظ تمامیت ارضی و حفظ آرمان‌های انقلاب در کنار تمامی نیروهای نظامی به پیکار با دشمن بپردازند و از نثار جان خود در راه انقلاب هم هیچ ترسی ندارند. ثالثاً اعضای سپاه وبسیج تک تک انقلابیون دیروز و امروز نهضت عاشورایی امام خمینی(ره) درایران وسراسرمنطقه وجهان اسلام هستند و ساختار رسمی فعلی تنها نماد و ویترین خیل گسترده‌ای است که زندگی آنان به شوق جهاد و شهادت سپری می‌شود و تنها منتظر اشاره‌ای از امام خود برای ادای تکلیف درضربه زدن به منافع استکبار در جای جای جهان و نابودی کامل صهیونیست هستند.

در خاتمه ضمن محکوم کردن اظهارات بی شرمانه ترامپ، ازمواضع شفاف رییس جمهور و سایر مسئولین دلسوز نظام درپاسخ به توهین‌های گستاخانه ترامپ تقدیر می‌نماییم، به ایشان و دولتمردان یادآور می‌شویم:

1- تنها با اتکای به خداوند متعال و گوش به فرمان مقام معظم رهبری و حمایت همه جانبه‌ بهره‌مندی از روحیه انقلابی توده‌های میلیونی مردم می‌توان در برابر دشمن ایستاد.

2- ضروری است مسئولین دولت بصیرت در دشمن‌شناسی و چگونگی مقابله با دشمن را در خود تقویت نمایند و با اتحاد همه جانبه در برابر استکبار، برای حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و منافع کشور، اقدامی مناسب نمایند.

3- دولتمردان ایران اسلامی باید مواظب باشند در این برهه زمانی در دام کشورهای اروپایی هم پیمان آمریکا نیفتند، تصور اتکاء به کشورهای اروپایی اشتباه محض است چون اروپایی‌ها هم در طول دوران انقلاب اسلامی بارها نشان دادند صادق نیستند و مواضع ضد ایرانی دارند، آن‌ها نه برجام می‌شناسند نه قول و قرار می‌فهمند، لذا هرلحظه باید منتظر باشیم روی دیگر کشورهای اروپایی نمایان شود. باید درک کرد، دل بستن به کشورهای اروپایی برای حفظ برجام در این برهه، اشتباه دیگری است که نباید بدان دچار شویم.

کد خبر: 847220

وب گردی

وب گردی