موضوع آموزش، تعاملات و مناسبات جزء لوازم سفر زائران اربعیین است

وزیرکشور تاکید کرد : موضوع آموزش، تعاملات و مناسبات جزء لوازم سفر زائران محسوب می‌شود و باید به‌آن توجه کافی داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز ، رحمانی فضلی وزیر کشور در همایش دست اندرکاران مراسم اربعین که که امروز دوشنبه(24مهر)در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: ستاد مرکزی اربعین به طور مرتب جلسات مناسبی برگزار می‌کند و همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط و استانداران تلاش خود را در این زمینه برای برگزاری بهتر مراسم اربعین به کار گرفتند.

وی افزود: ما در برگزاری مراسم اربعین تجربه سه ساله داریم و امسال وارد چهارمین سال برگزاری این حرکت عظیم می‌شویم، از این رو نقاط ضعف دوره‌های گذشته را مورد بررسی قرار دادیم تا مشکل خاصی برای اربعین امسال وجود نداشته باشد.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: موضوع آموزش، تعاملات و مناسبات جزء لوازم سفر زائران محسوب می‌شود و باید به‌آن توجه کافی داشت.

وزیر کشور تصریح کرد: در این سفر با اعمال و اقداماتی که انجام می‌دهیم از بدو حرکت تا زمان بازگشت باید جایگاه تجلی زائران موحد باشد.

وی اضافه کرد: چند سالی است که اربعین با پوشش رسانه‌ای بالا در جهان منعکس می‌شود و این موضوع سلایق جهانی را قضاوت می‌کند، در داوری سطحی عده‌ای در مراسم اربعین از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر می‌شود، این موضوع صورت مراسم است اما زمانی موفق خواهیم بود که محتوای آن را به صورت تأثیرگذار به دیگران منتقل کنیم.

رحمانی‌فضلی افزود: انسان کامل تجلی خداوند در جهان هستی است و پیامبر و ائمه به عنوان انسان‌های کامل شناخته می‌شوند که اعمال و کردار آنها برای ما درس است، معتقدم همه اعمال و رفتار انسان‌های کامل از سوی خداوند است و هرچه او خلق کرده در جهت تکمیل چرخه آفرینش است.

وی گفت: خداوند هرآنچه انسان به آن نیاز دارد را آفریده است لذا رفتار و گفتار و اعتقاد و اصول ائمه بر مبنای این اصل منطبق با فطرت و عقل ماست بنابراین ما در این اعمال و رفتارمان در اربعین باید الگوی مناسبی باشیم.

رحمانی‌فضلی اظهار کرد: نیکی، دوستی، ایثار، فداکاری، مروت و عدالت در یک سو و ظلم، خشونت، رعب و وحشت در طرفی دیگر قرار دارد ما باید خود را در طرف عقل، عشق و رحمت بدانیم چرا که این مسائل برای همه قابل احترام است.

وزیر کشور بیان داشت: اگر معتقدیم امام حسین(ع) در عاشورا معرفت افزایی کرد این اعمال را باید در رفتار خود تجلی کنیم در این صورت فطرت پاک جهانیان این امر را خواهد پذیرفت.

وی خاطرنشان کرد: معرفت افزایی، نظم و انضباط مباحثی است که باید در کنار لوازم مادی از قبیل امنیت، بهداشت، اقامت و... قرار بگیرد چراکه این مهم برای ما امری اصلح است.

کد خبر: 847225

وب گردی

وب گردی