«مسافر فوکوشیما» به سینما حقیقت می آید

 «مسافر فوکوشیما» عنوان مستندی از معصومه نورمحمدی است که متقاضی حضور در یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، در خلاصه موضوع این مستند آمده است: «یازدهم مارس 2011 فاجعه سونامی ژاپن و در پی آن انفجار نیروگاه برق فوکوشیما، برگ جدیدی در زندگی "افشین والی‌نژاد" خبرنگار آزاد ایرانی در ژاپن باز کرد. او از آن زمان تا حال بیش از 70 بار به منطقه آلوده به رادیو اکتیو سفر کرده و هزاران فریم عکس و فیلم از این فاجعه و مردمان درگیر آن تهیه کرده است تا نظر و دیدگاه شخصی خود را به جهان عرضه کند...»

این مستند 40 دقیقه‌ای برای نخستین نمایش عمومی به دبیرخانه جشنواره «سینماحقیقت» ارائه شده است.

معصومه نورمحمدی فیلم‌های مستند «سورنا»، «حفره‌های حیات»، «پنج‌شنبه بازار میناب»، «رویای بهشت» و «سوزنگرد» را در کارنامه کاری خود دارد. وی چندی پیش با فیلم «سوزنگرد» موفق به کسب جایزه ویژه جشنواره «زیروپلاس» روسیه شده بود.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 19 تا 26 آذرماه 1396، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

501

کد خبر: 847287

وب گردی

وب گردی