اهداف ضدایرانی ترامپ ساده لوحانه است

کنستانتین رمچوکف کارشناس ارشد سیاسی و رییس مجلس اجتماعی مسکو تاکید کرد: از سخنان اخیر ترامپ، چنین می توان نتیجه گیری کرد، آمریکا می خواهد جایگاه ایران را در جهان اسلام تغییر دهد، نفوذ منطقه ای تهران را از بین ببرد و در نهایت حکومت را تغییر دهد که چنین تصوری ساده لوحانه است.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز رمچوکف سردبیر نزاویسیمایا گازتا در مقاله ای که روز دوشنبه در این روزنامه منتشر شد، با اشاره به ادعاهای ضدبرجامی و ضدایرانی ترامپ، نوشت: آمریکا می خواهد، دونالد ترامپ نمی تواند با اقدامات علیه ایران، نفوذ جمهوری اسلامی را در سطح بین المللی کاهش دهد.
وی ادامه داد: تحریم های جدیدی در مورد ایران اعمال کند و از متحدان خود هم خواسته از تحریم های این کشور علیه سپاه پاسداران و رویکرد کاخ سفید در برابر تهران حمایت کنند.
مقام روس افزود: اما مواضع روسای قدرت های اروپایی به ویژه فرانسه به ترامپ اجازه خروج از برجام را نداد و هیچ یک از کشورهای تضمین کننده این پیمان هم از موضع واشنگتن در قبال تهران حمایت نکردند.
رمچوکف خاطرنشان کرد: فرانسه در سال های اخیر دهها میلیارد یورو در طرح های صنعتی ایران سرمایه گذاری کرده و قصد ندارد اقدامی کند که برای این بخش زیان داشته باشد.
سردبیر روزنامه نزاویسیمایا گازتا افزود: امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه دیدگاه خود را در باره جلوگیری از گسترش جنگ افزار هسته ای دارد و بر این باور است، وضعیت کره شمالی نشانه ناکارآمدی رویکرد آمریکایی است.
رمچوکف ادامه داد: ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه نیز در باره کره شمالی و جلوگیری از گسترش سلاح کشتار جمعی دیدگاهی مشابه مکرون همتای فرانسوی خود دارد.
سردبیر نزاویسیمایا گازتا در پایان مقاله خود نوشته است: ایران در اقدامات سیاسی خارجی خود از دکترین بیداری اسلامی پیروی می کند که توسط رهبر عالی این کشور ارائه شده است. فقط اشخاص آرمان گرای غیرواقع بین می توانند، امیدوار باشند تهران در برابر تحریم ها از این ماموریت چشم پوشی کند.

منبع: ایرنا

303

کد خبر: 847288

وب گردی

وب گردی