اتکاء بیمه سلامت به بودجه عمومی باید کم شود

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در دیدار رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که یکی از مشکلات نظام بیمه ای، تمرکز و تامین منابع پایدار است، گفت: تامین منابع پایدار یعنی اینکه ما نمی توانیم سلامت و بیمه مردم را در حوزه درمان به درآمدهایی وصل کنیم که از تحقق آن مطمئن نیستیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت، مهندس طاهر موهبتی با اشاره به بند 10 سیاست های ابلاغی کلی سلامت و اشاره رهبر معظم انقلاب اسلامی به موضوع تامین منابع مالی پایدار، افزود: بر همین اساس باید به سمتی برویم که از مالیات بر ارزش افزوده کمک بگیریم و اتکاء ما به بودجه عمومی کم شود و به این منابع وصل شود چرا که در دراز مدت به نفع حوزه سلامت است.

مهندس موهبتی ضمن تاکید بر اینکه خرید راهبردی اقتضا می کند که منابع ما متمرکز شود، گفت: ما باید یک خریدار واحد داشته باشیم که با قدرت چانه زنی بالا و هزینه بالاسری اندک، خرید خدمت کند و بدین گونه به سمت خرید راهبردی پیش برویم.

باید چتر حمایت گر بیمه، بالای سر هر خانواده ایرانی باشد

در ادامه این دیدار، دکتر جمشید جعفر پور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر تقویت فرهنگ مردم کشور به سمت استقبال از مساله بیمه، گفت: باید این امر به گونه ای باشد که چتر حمایت گر بیمه، بالای سر هر خانواده ایرانی باشد تا در مواقع ضروری و روزهای مبادا به مشکلات بر نخورند و از مزایای بیمه استفاده کنند.
دکتر جعفر پور با تاکید بر افزایش ارائه خدمات بیمه ای، افزود: برآورد من این است که با حضور مهندس موهبتی و با پیگیری موضوعات مربوط به حوزه سلامت و جلب حمایت نمایندگان، در نهایت اوضاع بیمه سلامت ارتقا پیدا می کند.

وی خاطر نشان کرد: لازم است دولت در قالب لایحه بودجه، پیشنهاد ارتقاء خدمات سلامت را به مجلس ارائه کند و اگر این پیشنهاد در دولت مطرح شود پیش بینی ما این است که مجلس شورای اسلامی از تجمیع منابع صندوق های بیمه حمایت کند.

701

کد خبر: 847376

وب گردی

وب گردی