کتاب منظومه فکری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اهداف نظام اسلامی را تشریح می کند/برای برون رفت از مشکلات اقتصادی به رهنمودهای رهبر انقلاب توجه کنیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم رونمایی از کتاب منظومه فکری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای گفت: در کتاب منظومه فکری مقام معظم رهبری فرمایشات ایشان در همه حوزه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی گردآوری شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در همایش زعیم ذوفنون و آئین رونمایی از اثر فاخر «منظومه فکری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله)»، خواندن این کتاب را بسیار توصیه کرد و گفت: این جلسه آغازی خواهد بود برای تفکر در رابطه با افکار و راهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی، چرا که این کتاب سخنان ایشان را در همه عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی در خود گنجانده است.

فرهاد رهبر نظام فکری مقام معظم رهبری را دارای جامعیت برای زندگی انسان دانست و گفت: این منظومه که دقیق‌ترین و جامع ترین موضوعات جامعه را مورد بررسی قرار می‌دهد اهداف نظام اسلامی را تشریح می کند.

وی با اشاره به هشدارهای رهبر انقلاب به مسئولین در خصوص مسائل اقتصادی، افزود: در باب استقلال اقتصادی، اقتدار اقتصادی مکرر شاهد راهکارهای عملیاتی ایشان هستیم. ایشان همواره بر مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید می کنند.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: ایشان مسئله اصلی کشور را مسئله اقتصاد می دانند و بر لزوم برخورداری از بصیرت اقتصادی تاکید دارند.

وی یکی از راهکارهای اساسی مقام معظم رهبری برای برون رفت از معضلات اقتصادی را توجه به اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و در ادامه افزود: نباید از حربه‌ها و حیله‌های اقتصادی دشمن غافل شویم و باید نسبت به اجرای اقتصاد مقاومتی حساسیت داشته باشیم.

فرهاد رهبر توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و استفاده از اساتید را لازمه خروج از مشکلات اقتصادی دانست و گفت: رهبر انقلاب بارها به ترویج اقتصاد مقاومتی در بخش‌های اصلی نظام تاکید دارند و عنوان می‌کنند که تبعات مخرب تحریم را جدی بگیریم و از رقابت‌های سیاسی، حزبی که مخل اقتصاد کشور است بپرهیزیم.

رئیس دانشگاه آزاد افزود: ریشه‌کن کردن فقر، جزو مهمترین تاکیدات رهبر انقلاب است که با مبارزه با فساد و پرهیز از اختلاف و پرهیز از تضادهای بنیادی شدنی است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به امیدافزایی در کشور گفت: مقام معظم رهبری ترویج ناامیدی را خلاف می‌دانند و کسی که این کار را بکند رویکرد دشمن را عملیاتی کرده است.

وی به تاکیدات رهبر انقلاب در خصوص توجه به بیکاری، خصوصاً بیکاری تحصیلکرده‌ها اشاره کرد و افزود: ایشان در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی بر بیکاری و معیشت مردم بسیار تاکید کرده اند و در راه رسیدن به اهداف نظام اسلامی، پیشرفت همه جانبه را پایه و اساس اقتصاد مقاومتی عنوان می‌کنند.

فرهاد رهبر گفت: حضرت آیت الله خامنه ای طی یک سال گذشته 40 بار از واژه حمایت از تولید داخلی، 30 بار از واژه بیکاری مردم، 23 بار عبارت مبارزه با قاچاق و 14 بار از واژه دانش بنیان استفاده کرده اند که نشان دهنده توجه ایشان به مسئله اقتصاد و اجرای اقتصاد مقاومتی است.

کد خبر: 847414

وب گردی

وب گردی