آغاز به کار نخستین مرکز مشاوره تلفنی نابینایان کشور در نوشهر

مسئول کانون روشندلان غرب مازندران از آغاز به کار نخستین مرکز مشاوره تلفنی به نابینایان مازندران و کل کشور در نوشهر خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، «باهره اسلامی» در حاشیه افتتاح کانون نابینایان غرب مازندران در نوشهر با اشاره به ایجاد این دفتر به‌منظور رفاه بیشتر نابینایان و کم‌بینایان غرب استان، اظهار کرد: این دفتر یک دفتر چهار منظوره است که خدمات ویژه به نابینایان و کم‌بینایان غرب مازندران ارائه می‌دهد.

وی افزود: کانون روشندلان غرب مازندران، دفتر هیئت ورزشی نابینایان شهرستان نوشهر، دفتر شرکت تعاونی اشتغال معلولان به‌ویژه نابینایان غرب مازندران و دفتر مشاوره تلفنی هوشمند از جمله اهداف ایجاد این کانون است.

مسئول کانون روشندلان غرب مازندران تصریح کرد: درباره مشاوره تلفنی که یکی از اهداف این کانون است همه خدمات انواع مشاوره به معلولان کل ایران و به‌ویژه نابینایان ارائه می‌شود که برای نخستین بار در مازندران و ایران آغاز به فعالیت کرده است.

اسلامی با بیان این‌که بر اساس آمار سازمان بهزیستی 700 نابینا و کم‌بینا در غرب مازندران زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: خدمات مختلفی در حد کانون ارائه می‌شود و انواع دوره‌های آموزشی و خدمات مشاوره را برگزار می‌کند.

وی اظهار کرد: هر شخص نابینا و کم‌بینایی که به این کانون مراجعه کند و نیازمند خدمات درمانی و آموزشی باشد رایزنی‌های لازم صورت می‌گیرد و در واقع یک پل ارتباطی برای دریافت خدمات ایجاد می‌شود.

مسئول کانون روشندلان غرب مازندران مشکلات مالی و بودجه را از مهم‌ترین مشکلات بر سر راه کانون نابینایان دانست و گفت: این موسسه مردم نهاد است و نیازمند حمایت همه جانبه خیران است و با توجه به این‌که در نوشهر چند موسسه خیریه وجود دارد شاید خیران نتوانند به این موسسه نیز کمک کنند بنابراین نیاز است حمایت بیشتری از جمله فضای مناسب و تجهیزات ارائه شود.

اسلامی عدم مناسب‌سازی را برای معلولان و نابینایان از دیگر مشکلات این گروه برشمرد و یادآور شد: این مشکل در غرب استان هست و به طور مثال باید گفت در چالوس از میدان مخابرات تا خیابان 17 شهریور که مسیر تردد دانشجویان هست چقدر مناسب‌سازی شده است.

وی افزود: در نوشهر نیز تنها در دو خیابان مناسب‌سازی شده که یک خیابان تردد آنچنانی حتی برای افراد عادی ندارد چه برسد به نابینایان و معلولان که ترددی ندارند.

اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، یادآور شد: معابر و اماکن دولتی مناسب‌سازی نشده است و وجود گودال و چاله در سطح شهر برای نابینایان مشکلاتی را به وجود آورده است.

901

کد خبر: 847470

وب گردی

وب گردی