پژوهش‌سرای سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی «امید» در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی پژوهش سرای سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی امید در اردبیل راه اندازی می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدجواد محسنی مدیر بخش دانش‌آموزی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، طی سفری به استان اردبیل از محل موردنظر جهت راه‌اندازی و تجهیز پژوهش سرای سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی امید در شهرستان اردبیل بازدید کرد.

طی این سفر که شایقی رئیس بنیاد نخبگان اردبیل، سقا معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولین اداره کل آموزش‌وپرورش استان اردبیل حضور داشتند، محسنی ابتدا از محل موردنظر جهت تجهیز و راه‌اندازی پژوهش سرای امید سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی بازدید به عمل آورد.

همچنین در این بازدید محسنی نقاط قوت و ضعف محل موردنظر را با مسئولین آموزش‌وپرورش به بحث گذاشت و ابراز امیدواری کرد، مسئولین استان اردبیل تمامی تلاش خود را جهت تسریع در تجهیز و راه‌اندازی این پروژه مهم دانش‌آموزی به کار گیرند.

در ادامه بازدید مسئولین برای بررسی‌های بیشتر پیرامون پژوهش‌سرای سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی اردبیل تشکیل جلسه دادند. در این جلسه ابتدا ورودی معاون پژوهشی اداره کل آموزش‌وپرورش استان به ارائه گزارشی از پتانسیل‌های آموزش‌وپرورش به‌ویژه دانش‌آموزان و دبیران پرداخت و همچنین خواستار توجه بیشتر مسئولین به استان اردبیل شد.

شایقی رئیس بنیاد نخبگان اردبیل نیز گفت: دانش آموزان استان اردبیل در چند سال اخیر در کنکور سراسری به کسب رتبه‌های برتر کنکور نائل آمده‌اند به طوری که استان اردبیل جزو آن دسته از استان‌هایی است که دانش‌آموزانش در کنکور سراسری رتبه تک‌رقمی کسب کرده‌اند.

وی در ادامه هدف از راه‌اندازی و تجهیز این پژوهش سرا را ترویج علوم نوین سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در بین دانش آموزان دانست و افزود: بعد از راه‌اندازی و تجهیز این پژوهش سرای امید، استان اردبیل آمادگی دارد پذیرای دانش آموزان علاقه‌مند حوزه سلول‌های بنیادی، سایر استان‌های هم‌جوار باشد.

سپس محسنی خواستار همکاری مستمر دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با پژوهش سرا بعد از راه‌اندازی و تجهیز شد. وی همچنین بر آموزش حداقل 25 نفر از دبیران علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه قبل از افتتاح این پروژه تاکید کرد.

مدیر بخش دانش‌آموزی ستاد همچنین راه‌اندازی خانه حیوانات را الزامی دانست و گفت: هدف از راه‌اندازی پژوهش سراهای سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در کشور ترویج و فرهنگ‌سازی این علوم نوین در بین دانش آموزان و به‌ویژه کاهش سن محققان کشور است.

در پایان جلسه تفاهم‌نامه همکاری مشترک ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، اداره کل آموزش‌وپرورش استان، بنیاد نخبگان و دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل امضاء شد.

کد خبر: 847489

وب گردی

وب گردی