۳۶۰ کشته در جریان انفجار تروریستی سومالی

تلفات حادثه تروریستی سومالی لحظه به لحظه در حال افزایش است

به گزارش ایسکانیوز به نقل از گاردین؛ این نشریه با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت شمار قربانیان انفجار تروریستی مرگبار موگادیشو، پایتخت سومالی، به دست کم ۳۲۰ تن افزایش یافته است. روز شنبه یک دستگاه کامیون بمب‌گذاری شده در یکی از خیابان شلوغ موگادیشو که شمار زیادی از ساختمان‌های دولتی، هتل، رستوران و مغازه را در خود جا داده است، منفجر شد.

براساس اظهارات نیروهای امنیتی سومالی، عضو اصلی یک هسته تروریستی به آن‌ها گفته است گروه تروریستی «الشباب» مسئول انفجار تروریستی موگادیشو است. این در حالی است که تاکنون هیچ گروه تروریستی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است. فرد بازداشت‌شده در اعترافات خود، حادثه روز شنبه در موگادیشو را «یازده سپتامبر سومالی» (اشاره به سلسله حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ در آمریکا) توصیف کرد. افزون بر این، بسیاری از گزارش‌ها حاکی از آن است که انفجار موگادیشو از زمان حملات یازدهم سپتامبر در آمریکا، مرگبارترین حمله تروریستی به شمار می‌رود.

روزنامه گاردین در ادامه می‌افزاید شمار قربانیان مرگبارترین انفجار تروریستی سال‌های اخیر در جهان در ساعات پایانی روز دوشنبه دست کم به ۳۲۰ نفر افزایش یافت. صدها نفر نیز بر اثر این حادثه تروریستی زخمی شده‌اند که حال بسیاری از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

پایگاه اینترنتی خبرگزاری چینی شین‌هوآ نیز در گزارشی نوشت 15 دانش آموز مدرسه نیز در میان قربانیان هستند. این خبرگزاری به نقل از منابع دولتی سومالی آمار تأییدشده قربانیان را ۲۷۶ نفر و تعداد زخمی‌ها را بیش از ۳۰۰ نفر اعلام کرد. این در حالی است که طبق گزارش این خبرگزاری، بسیاری از خانواده‌ها همچنان در جستجوی اجساد عزیزانشان در میان آوارها هستند.

شین‌هوآ همچنین نوشت ۴۰ نفر از زخمی‌های این حادثه که شرایط وخیمی دارند برای مراقبت‌های بیشتر به ترکیه منتقل شده‌اند.

کد خبر: 847504

وب گردی

وب گردی