آنچه در دیدار استاندار خراسان رضوی و رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان گذشت

استاندار خراسان رضوی و رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان بر گسترش روابط دو کشور در زمینه های مختلف تاکید کردند.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان در این دیدار گفت: زمینه ها و ظرفیت های همکاری بین دو کشور فراوان است و خراسان رضوی نقش مهمی در گسترش روابط و توسعه همکاری های ایران با پاکستان ایفا می کند.

رحیله حمید خان درانی افزود: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 نشان دهنده اهمیت این شهر است و وجود حرم امام رضا(ع) هم جایگاهی خاص به مشهد می دهد.

او با دعوت از استاندار خراسان رضوی برای سفر به ایالت بلوچستان گفت: مردم پاکستان علاقه و حس خوبی به ایران دارند و هر چه تبادل هیات های دو کشور بیشتر باشد روابط مستحکم تر می شود از این رو اختلافات جزئی را باید کنار گذاشت زیرا همه مشکلات قابل حل است.

استاندار خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: 2 کشور ایران و پاکستان در حوزه مسائل فرهنگی، گردشگری و زیارت روابط دیرینه و عمیقی دارند و هر سال خراسان رضوی میزبان چند هزار زائر پاکستانی است که به مشهد مقدس مشرف می شوند و یا به کربلا سفر می کنند.

علیرضا رشیدیان افزود: حضور طلاب پاکستانی و دیگر محصلان این کشور در ایران از دیگر عوامل برقراری روابط دوستانه بین دو کشور است که البته برخی از کشورها می خواهند این روابط دوستانه را برهم بزنند که مسئولان نقش موثری در حفظ تعاملات و تداوم ارتباطات دارند.

او گفت: رهبر انقلاب اسلامی هم به مردم پاکستان علاقه خاصی دارند و همیشه برای فراهم کردن امکانات و راحتی زائران این کشور تاکید می کنند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اقدامات دولت پاکستان و سروزیر ایالت بلوچستان برای راحتی زائرانی که از این کشور به ایران می آیند، گفت: این اقدامات باعث شده است که دیگر خبری از جان باختن زائران پاکستانی در مسیر سفر به گوش نرسد که موجب خوشحالی است.

رشیدیان ابراز امیدواری کرد: راه آهن میرجاوه - بیرجند - مشهد هم هر چه سریعتر به بهره برداری برسد تا سفر بین ایران و پاکستان آسانتر شود.

رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان و هیات همراه در سفر 6 روزه ای که به ایران داشتند از تهران، اصفهان، شیراز و مشهد دیدن و با مقامات اجرایی و مسئولان کشور دیدار و گفتگو کردند.

در سفر سه روزه هیات پارلمانی پاکستان به مشهد مقدس، دیدار با تولیت آستان قدس رضوی، ملاقات با شهردار و اعضای شورای شهر، بازدید از موزه های حرم مطهر، آرامگاه فردوسی و چند پروژه شهری پیش بینی شده است

منبع: صدا و سیما

902/900

کد خبر: 847657

وب گردی

وب گردی