مراسم روز ملی «کودک و محیط ‌زیست»/کاشت گل در بطری‌های دور ریختنی

برنامه روز جهانی کودک همراه با آموزش مفاهیم زیست‌محیطی و همچنین کارگاه آموزشی ساخت کاردستی از دورریختنی ها، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لنگرود به همت کانون فعالان محیط زیست سالمند با مشارکت اداره محیط زیست برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در هفته‌های دوم و سوم مهرماه فعالان محیط زیست در جای‌جای کشورمان با شور و نشاط برنامه‌های خاصی را پیگیری کردند، که در رأس این فعالیت‌ها می‌توان به همایش سراسری دوچرخه‌سواری که به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره حامد ژاله (ملی‌پوش اسبق دوچرخه‌سواری) همزمان با سه‌شنبه‌های بدون خودرو در سراسر کشور برگزار شد، اشاره کرد.

به‌رسم هر هفته تلاش داریم در قرار سبز، رسانه‌ای برای تمام فعالان محیط زیست کشور باشیم. به گوشه‌ای از فعالیت‌های انجام‌شده اشاره‌ای خواهیم کرد:

*همزمان با سراسر کشور، همایش دوچرخه‌سواری به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره حامد ژاله (ملی‌پوش اسبق دوچرخه‌سواری) توسط موسسه محافظان طبیعت در اراک برگزار شد.

*دهمین هفته از سه‌شنبه‌های بدون خودرو هم در نورآباد ممسنی به همت انجمن حامیان طبیعت زاگرس ممسنی، انجمن سبز اندیشان جوان مهاباد و در شهر فسا نیز به همت انجمن حافظان سبز اندیش به یاد و خاطره این ملی‌پوش دوچرخه‌سواری برگزار شد.

*مراسم روز ملی «کودک و محیط ‌زیست» در شیراز با همکاری 10 سمن محیط زیستی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس، با اجرای برنامه‌های متنوع و آموزشی باهدف آشنایی کودکان و نوجوانان با زیبایی‌های طبیعت و راهکارهای حفاظت از آن برگزار شد.

*ویژه‌برنامه روز جهانی کودک شامل بازدید کودکان به همراه خانواده‌ها از غرفه‌های محیط زیست و کاشت گل در گلدان‌هایی ساخته‌شده از بطری‌های دوریختتی توسط انجمن ایران سبز منطقه 10 تهران با همکاری مهدکودک مهناز در مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

*برنامه 145 پاکسازان طبیعت فارس به مناسبت گرامیداشت 15مهر روز ملی روستا با هدف فرهنگ‌سازی و پاک‌سازی در روستای دشتک با استقبال اهالی بومی انجام شد.

*بیست و دومین همایش طنین پاکبانان شیروان با همراهی ریاست و کارکنان اداره‌ محیط زیست در محدوده آرامستان شهر انجام شد.

*دانش آموزان مدرسه تالابی حجاب داودآباد اراک باهمت موسسه محافظان طبیعت و همکاری کارشناسان محیط زیست به مناسبت هفته کودک از تالاب میقان بازدید کردند.

*انجمن مردم‌نهاد بوم بانان با همکاری اداره محیط زیست لاهیجان به مناسبت هفته ملی کودک؛ کارگاه کودک، کتاب و محصولات را در کانون پرورش فکری کودکان لاهیجان برگزار کرد.

*کمیته آموزش جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست گیلان به‌منظور گرامیداشت روز کودک و محیط زیست در دبستان آزرم حضور یافتند.

*کارگاه محیط زیستی کودکان شامل: آموزش مسائل پسماند و تفکیک زباله، مباحث مربوط به حیات‌وحش و گونه‌های جانوری، آزمایش کاشت مواد آلی و تجزیه‌پذیر و غیرقابل تجزیه، مسابقه تفکیک پسماند و بازدید از موزه حیات‌وحش؛ توسط سمن سرزمین بادغوث برگزار شد.

*معرفی و رونمایی کتاب «ساخت محله سبز» توسط دکتر طیبه قائمی راد در دفتر جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست گیلان انجام شد.

*پاک‌سازی و نشست سفیران طبیعت کرج، دربند، ولیان به مناسبت هفته کودک و محیط زیست صورت پذیرفت.

*آموزش کودکان به مناسبت روز کودک و باهمت سمن سامان پویا در مهدهای کودک شهرستان سامان استان چهارمحال بختیاری انجام شد.

*برنامه روز جهانی کودک همراه با آموزش مفاهیم زیست‌محیطی و همچنین کارگاه آموزشی ساخت کاردستی از دورریختنی ها، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لنگرود به همت کانون فعالان محیط زیست سالمند با مشارکت اداره محیط زیست برگزار شد.

*بازدید از منطقه حفاظت‌شده لشگر استان همدان به مناسبت هفته حیات‌وحش باهمت انجمن شهزیس و شورای شهر سامن انجام شد.

*به مناسبت روز زاینده‌رود و روز روستا، حاشیه رودخانه زاینده‌رود در جوار روسای ایلبگی به همت سمن سامان پویا پاک‌سازی شد.

*همزمان با هفته جهانی کودک به همت انجمن هواداران کارون زلال و کانون پرورش فکری کوک و نوجوان، برنامه آموزش نحوه کاشت نهال و نکات محیط زیستی به همراه نمایشگاه ساخت کاردستی با وسایل بازیافتی در مدرسه داناسرشتان شوشتر برگزار شد.

705

کد خبر: 847674

وب گردی

وب گردی