اعلام جزئیات برگزاری هفته تربیت بدنی در سراسر کشور

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان جزئیات مربوط به برگزاری هفته تربیت بدنی را اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز، غلامرضا شعبانی بهار در نشست خبری امروز که به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد اظهار داشت: 26 مهرماه به عنوان روز تربیت‌بدنی در تقویم ثبت شده و فرصتی است که در آن به مسائل مربوط به توسعه ورزش همگانی در کشور پرداخته شود. در واقع این روز و هفته بهانه‌ای است برای دعوت و آشنا کردن مردم با ورزش تا بتوانیم میزان مشارکت افراد جامعه را بیشتر کنیم.

وی افزود: نگاه حاکمیتی به ورزش در دنیا تامین سلامت جسمی و روحی و روانی است و اینکه مردم بتوانند آسان و رایگان به ورزش بپردازند. یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی در بخش منابع انسانی نیز داشتن مردمی سالم و با نشاط است و به همین دلیل بیشتر دولت‌ها توسعه ورزش همگانی را در رأس کارهای خود قرار می‌دهند که وزارت ورزش هم از این قاعده تبعیت می‌کند و در این مسیر به جلو می‌رود.

معاون توسعه ورزش همگانی ادامه داد: خوشبختانه نگاهی به گذشته نشان می‌دهد که توفیقات خوبی در حوزه‌های قهرمانی و همگانی در سال‌های اخیر داشته‌ایم که از جمله آنها می‌توان به موفقیت‌های اخیر ووشو و والیبال و همچنین عنوان 5 ستاره برای فوتبال از سوی فدراسیون جهانی است، در همگانی هم ارگان های اصلی در گام اول توسعه دستگاه‌های اجرایی هستند که در رأس همه آنها آموزش و پرورش، ادارات کل و فدراسیون‌ها قرار گرفته‌اند که ما به همه این بخش‌ها نگاه حمایتی و مشارکتی داریم. خوشبختانه در طول 4.5 سال گذشته نگاه خوبی برای توسعه ورزش همگانی در وزارت ورزش و جوانان وجود داشته است.

شعبانی بهار عنوان کرد: تلاش دولت دوازدهم در ورزش استفاده از نیروهای جوان، گسترش ورزش بانوان و تفویض اختیارات به استان‌ها و فدراسیون‌ها است و امیدواریم بتوانیم وضعیت ورزش را بهتر از گذشته شاهد باشیم. شعار امسال هفته تربیت‌بدنی «ورزش، سلامت، فرهنگ و امید» است و کار خودمان را از صبح فردا آغاز می‌کنیم. معتقدم ورزش یک مقوله فرهنگی و تربیتی است و نگاه صرف به ورزش جزء اهداف نیست چرا که همه باید بدانند امن‌ترین و بهترین‌ محیط‌ها در جامعه محیط ورزشی است.

وی در ادامه نشست خبری امروز گفت: مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان موافقت کرده است که روز پنجشنبه همه اماکن ورزشی که در اختیار وزارت ورزش قرار دارد، به صورت رایگان در اختیار مردم قرار بگیرد و به بخش‌های خصوصی هم توصیه کرده‌ایم که تخفیف‌هایی را به مردم ارائه کنند. همچنین روز یکشنبه پیاده‌روی همگانی با حضور وزیر ورزش، روسای فدراسیون‌ها و یکی دو وزیر دیگر در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار خواهد شد. یکشنبه نیز جلسه شورای ورزش همگانی با حضور سلطانی‌فر و همه دستگاه‌های اجرایی تشکیل می‌شود. ما افتتاح چندین طرح عمرانی در هفته تربیت بدنی را در دستور کار داریم که از جمله آنها می‌توان به سالن دوومیدانی بروجن و استادیوم 5 هزار نفری گرمسار اشاره کرد که هر دوی آنها با حضور وزیر ورزش افتتاح می‌شوند.

معاون توسعه ورزش همگانی در خصوص توسعه ورزش همگانی در بین بانوان عنوان کرد: امسال در بخش بانوان طرح «الو ورزش» را اجرا می‌کنیم، ما این طرح را هماهنگ کرده‌ایم که مشاوره‌های ورزشی ارائه کند که ابتدا به صورت فایل صوتی ضبط شده و در ادامه به صورت پاسخگویی آنلاین خواهد بود. همچنین غربالگری سلامت جسمی و روانی در بخش بانوان نیز انجام خواهد شد.

شعبانی بهار ادامه داد: فردا همه روسای فدراسیون‌ها به همراه وزیر ورزش به همدان سفر می‌کنند تا روز پنجشنبه جلسه ماهیانه روسای فدراسیون‌ها با سلطانی‌فر در این استان برگزار شود. همچنین روسای فدراسیون‌ها جلساتی را با هیئت‌های ورزشی همدان به صورت جداگانه خواهند داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است به بودجه همگانی فدراسیون‌ها در سال آینده اضافه شود یا خیر گفت: یکی از شاخص‌های ما برای حمایت مالی عملکرد فدراسیون‌ها است، در واقع اینگونه نیست که 10 درصد برای ورزش همگانی را چشم‌بسته به فدراسیون‌ها بدهیم. این رقم ممکن است در برخی از فدراسیون‌ها به صفر درصد و در برخی دیگر به 20 درصد برسد. البته بخش عمده‌ای از بودجه ما در استان‌ها و هیئت‌های ورزشی توزیع می‌شود، ما معتقدیم که توسعه در استان‌هاست چرا که فدراسیون‌ها شاید چندان وقت نکنند این کار را انجام بدهند.

معاون توسعه ورزش همگانی در پاسخ به این سوال که بودجه در نظر گرفته شده برای هفته تربیت‌بدنی چقدر است اظهار داشت: مبلغ یک میلیارد تومان از سوی وزارت ورزش برای این هفته در نظر گرفته شده است که به استان‌ها پرداخت می‌شود البته هزینه‌ها بیشتر از این است اما استان‌های مختلف می‌توانند از بودجه 0.27 درصد که مصوب شده استفاده کنند.

شعبانی‌بهار در پایان درباره ارزیابی عملکرد فدراسیون‌های زیرمجموعه معاونت توسعه همگانی گفت: در ارزیابی که ما داشتیم فدراسیون کوهنوردی در رده نخست قرار گرفت، فدراسیون بدنسازی عنوان دوم را در ارزیابی سال 95 به خود اختصاص داد و فدراسیون‌های همگانی و بیماران خاص مشترکا سوم شدند.

607

کد خبر: 847693

وب گردی

وب گردی