استاندار کرمانشاه: امکانات برای عبور حدود 600 هزار نفر زائر از مرز خسروی فراهم است

استاندار کرمانشاه با بیان این که مردم استان تا این لحظه استقبال خوبی از مراسم اربعین داشته اند،گفت: امکانات برای حدود 500-600 هزار نفر فراهم شده تا از مرز خسروی عبور کنند.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در رابطه با آخرین اخبار مربوط به تردد زائرین اربعین از این استان به سمت عراق در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: شرایط برای برگزاری مراسم اربعین آماده و مهیا است.

وی با بیان این که کلیه زیرساخت ها برای برگزاری مراسم اربعین فراهم است، ادامه داد: امسال اولین سالی است که زائرین آقا اباعبدالله الحسین (ع) از استان کرمانشاه حرکت خواهند کرد و آنچه که برای رفاه، آرامش و آسایش زائران عزیز لازم است فراهم شده است.

بازوند با بیان این که مردم کرمانشاه تا این لحظه استقبال خوبی از مراسم داشته اند، تصریح کرد: برای حدود 500-600 هزار نفر امکانات فراهم شده است تا از مرز خسروی عبور کنند.

استاندار کرمانشاه در پایان تاکید کرد: افراد برای عبور از مرز حتما باید دارای روادید باشند.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم اربعین در پنجشنبه 18 آبان 96 برگزار می شود.

هرساله زائرین برای برگزاری مراسم اربعین در کربلا از مرز مهران تردد داشتند اما امسال زائرین براساس تقسیم بندی جغرافیایی در استان های کرمانشاه، ایلام و خوزستان که صورت گرفته از مرزهای شلمچه، چزابه، مهران و همچنین مرز خسروی عبور و به سمت عتبات عالیات حرکت خواهند کرد.

حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین در در گردهمایی دست اندرکاران مراسم اربعین حسینی که صبح روز گذشته برگزار شده بود اعلام کرد که امسال قرار نیست افراد بدون روادید وارد عراق شوند و ورود بدون روادید به عراق ممنوع است همچنین وی یادآور شد که این موضوع مورد تاکید ما و مورد تاکید عراق است.

901/900

کد خبر: 847698

وب گردی

وب گردی