فلسفه شناخت منتشر شد

کتاب «فلسفه شناخت» اثر حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه به تحقیق و تدوین دکتر حسن پناهی آزاد با همکاری موسسه حکمت نوین اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، کتاب «فلسفه شناخت»، علاوه بر تبیین یک دوره مباحث معرفت‌شناسی با رویکرد و ساختاری جدید و ارزیابی دیدگاه‌های دیگران، در نهایت به نظریه برگزیده نگارنده پرداخته است.

اثر حاضر، از چهارده فصل کلیات فلسفه معرفت، پیشینه فلسفه معرفت، تعریف معرفت، اقسام معرفت، امکان معرفت، ابزار معرفت، منابع معرفت، ارزش معرفت صادق، معیار معرفت صادق، مبدأ معرفت، منشأ آغازین معرفت، مراحل معرفت، شرایط و موانع معرفت، قلمرو معرفت تشکیل شده است.

معرفت‌شناسی در فلسفه غرب جایگاه ویژه‌ای داشته است. غرب مدرن با مبنای سوبجکتیویسم و سکولاریسم و اومانیسم، توانست معرفت‌شناسی مدرن را جایگزین معرفت‌شناسی پیشامدرن کند. معرفت‌شناسی پیشامدرن بر اصالت واقعیت تمرکز داشت و ذهن را ابزاری برای کشف واقع می‌دانست. معرفت‌شناسی مدرن بر اصالت ذهن تأکید داشته و درصدد کشف متصرفانه یا ساخت واقع است.

معرفت‌شناسی را نباید تنها یک شاخه‌ای از فلسفه یا یک دانش مستقل دانست و با آن به صورت یک تفرّج معرفتی برخورد کرد. معرفت‌شناسی مدرن، مبنای نگرش و بینش و منش و کنش انسان مدرن است که تمامی دستاوردهای تمدن مدرن از جمله فلسفه مدرن، علوم طبیعی مدرن، علوم انسانی مدرن، مهندسی مدرن، صنعت مدرن، فرهنگ مدرن و سبک زندگی مدرن بر آن مبتنی است.

چاپ اول کتاب «فلسفه شناخت» اثر حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه به تحقیق و تدوین دکتر حسن پناهی آزاد با همکاری موسسه حکمت نوین اسلامی در 652 صفحه با قیمت 29000 تومان منتشر شد.

کد خبر: 847773

وب گردی

وب گردی