تحت پوشش قرار گرفتن بیش از 3 میلیون جمعیت تهران با اجرای تصفیه خانه فاضلاب فیروزبهرام

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران از اجرای پروژه تصفیه خانه فاضلاب فیروزبهرام در غرب تهران خبر داد و گفت: با اجرای آن 3میلیون و 100 هزار نفر تحت پوشش قرار خواهند گرفت. پروژه فیروزبهرام امکان تصفیه فاضلاب مناطق غرب و جنوب غربی تهران را فراهم می کند.

اصغر ریاضتی مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در خصوص وضعیت فاضلاب تهران گفت: این پروژه در 22 منطقه شهرداری تهران انجام می‌شود و هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی فاضلاب تهران از نظر وزنی حدود57درصد بوده که جمعیت 4میلیونی نفر فعلی تهران را تحت پوشش قرار داده است.

او با اشاره به فروش انشعاب اظهار کرد: فرآیند واگذاری با توجه به همکاری که توسط شرکت‌های مناطق شش گانه آب و فاضلاب تهران وجود دارد در حال انجام است. در همین راستا هماهنگی‌های قبلی با این شش منطقه صورت گرفته است.

ریاضتی تاکید کرد: طی 10 سال گذشته بیشترین حجم فعالیت تصفیه خانه‌های فاضلاب تهران انجام شده است و همه از تجهیزات و تاسیسات و تکنولوژی این تصفیه‌خانه‌ها متناسب با تکنولوژی و فناوری روز دنیا است، تا جاییکه نیاز به بازسازی ندارد اگر نیاز به مهندسی مجدد یا مهندسی ارزش داشته باشد، همکاران ما در اسرع وقت اقدام می‌کنند.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران تصریح کرد: در طرح جامع فاضلاب تهران در اجرای تصفیه خانه‌های محلی جز یک طرح محلی بقیه تصفیه خانه تقریبا به مناطق دیگر انتقال پیدا می کند و تا جاییکه تجهیزات و امکانات تصفیه داخل شهرتهران را بروزرسانی کردیم، بنابراین مشکل خاصی از لحاظ خروج تصفیه خانه تا به امروز مشاهده نشده است.

ریاضتی از اجرای پروژه تصفیه خانه فاضلاب فیروزبهرام در غرب تهران خبر داد و گفت: با اجرای آن 3میلیون و 100 هزار نفر تحت پوشش قرار خواهند گرفت. پروژه فیروزبهرام امکان تصفیه فاضلاب مناطق غرب و جنوب غربی تهران را فراهم می کند.

او تاکید کرد: 50درصد منابع مالی آن تامین شده است و مابقی نیز توسط شرکت آب و فاضلاب استان تهران و دولت تامین خواهد شد. همچنین دو پروژه دیگر در حال اجرا است که شامل 4 واحد تصفیه خانه و یک تونل به طول 12 کیلومتر است هردو پروژه براساس برنامه زمانبندی به بهره برداری می‌رسد.

ریاضتی افزود: دو تا پروژه دیگر در تهران در دست پیگیری است امیدواریم منابع و مشکلات آن حل شود.

او گفت: در بخش خدمات مهندسی هیچ نگرانی نداریم، همه مهندسین داخلی و تیم فنی تجربه کامل را دارند و در بخش های اندک پی ال سی و ابزار دقیق کنترلی از تجیزات خارجی استفاده کرده‌ایم تا براساس بخشنامه هایی که اخیرا ابلاغ شده حداکثر استفاده از توان داخلی را داشته باشیم.

ریاضتی اظهار داشت:هیچ پروژه زیست محیطی در کشور وجود ندارد که نیاز به منابع مالی نداشته باشد یا براساس توجیه اقتصادی اجر شود در واقع کم و کاستی منابع مالی وجود دارد برنامه ریزی که صورت گرفته سعی می کنیم از فاینانس داخلی و خارجی استفاده کنیم.

او با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی در انجام پروژه‌ها گفت: در بخش‌ خدمات مهندسی نگرانی نداریم اما در بخش ابزار دقیق و سامانه‌های کنترل دقیق نیاز داریم از ظرفیت‌های خارجی استفاده کنیم. در حال حاضر از محل بانک توسعه اسلامی بودجه‌هایی برای ساخت چهار واحد تصفیه‌خانه فاضلاب پیش‌بینی شده است.

402

کد خبر: 847780

وب گردی

وب گردی