شهدا عاشقانه رفتند و جاودانه شدند

پنجمین سالگرد تدفین شهدای گمنام و برائت از استکبار جهانی با حضور جمعی از مسئولان، روسا، دانشجویان و کارمندان واحد علوم و تحقیقات، در جوار گلزار شهدای گمنام این واحد برگزار شد.

به گزارش سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، حجت الاسلام حجت اله ذاکر معاون فرهنگی و دانشجویی این واحد در پنجمین سالگرد تدفین شهدای گمنام ، با بیان اینکه در محضر شهدایی قرار داریم که زنده و ناظر بر اعمال ما هستند، گفت: آنچه امروز از عزت، سرافرازی، عظمت و اقتدار بر ایران اسلامی حاکم است، از ثمره و برکت خون شهدا است.

او با اشاره به اینکه شهدا عاشقانه رفتند و جاوادنه شدند، افزود: معتقدم شهدای گمنام، نامدار و جاودان هستند. آنها از مقام والایی در نزد پروردگار یکتا برخوردار هستند.

حجت الاسلام ذاکر به شهید حججی اشاره کرد و ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند" شهید حججی، حجت خدا بر جوانان است". در دورانی که دشمنان این انقلاب با استفاده از انواع و اقسام حیله ها در فضای مجازی به دنبال انحراف جوانان ما هستند، خداوند شهید حججی را حجتی برای راهنمایی جوانان قرار داد.

او اضافه کرد: وظیفه ما است که با بصیرت و آگاهی بخشی انقلابی و حضور موثر در جامعه، بتوانیم دین شهدا را با سربلندی ادا کنیم. در مقطعی قرار داریم که نیازمند شهید باکری ها، شهید حسن باقری ها و ... هستیم. خوشبختانه اینگونه افراد بخصوص در نسل جوان کم نیستند. شهدای مدافع حرم خود حجتی بر این امر هستند.

او افزود: مهمترین ویژگی شهدا، بصیرت و بینش عمیق آنها بوده و هست. در واقع همین بصیرت و بینش عمیق بود که ایستادگی شهدای کربلا در برابر جبار زمانه رقم زد. امروز هم همان بینش و بصیرت است که جانفشانی شهدای حرم را رقم می زند.

حجت الاسلام ذاکر گفت: استکبار جهانی ذلیل تر از گذشته شده است. رئیس جمهور نابخرد، جاهل، بی منطق آنها با رفتار و تصمیمات خود بیش از هر زمانی آبروی استکبار جهانی را برده است. بدون شک و بزودی اقتدار پوشالی امریکای جنایتکار نیز همانند شوروی از بین خواهد رفت.

او خاطر نشان کرد: به برکت خون شهدا و نفس حضرت روح الله، امام خمینی (ره) و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی ایران جهانی شده و پرچم آن به دست صاحب اصلی آن، امام عصر (عج) خواهد رسید.

گفتنی است در این مراسم، علاوه بر مداحی، برپایی نماز جماعت و قرائت زیارت عاشورا، بیانیه ای با عنوان « بیانیه دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در پی اهانت های ترامپ رئیس جمهور مستکبر آمریکا به جمهوری اسلامی» قرائت شد.

در متن این بیانیه آمده است: سابقه ننگین آمریکا حاکی از تجاوز آشکار و مداخلات مخرب گسترده در اقصی نقاط جهان بویژه خاورمیانه بوده و همواره سیاست های شیطانی دولتمردان آمریکا را درقبال جمهوری اسلامی ایران شاهد هستیم. سخنان گستاخانه، ابلهانه و سخیف ترامپ، رئیس جمهور دولت مستکبر آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم شریف ایران و همچنین نهاد مقدّس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، موجب منسجم تر شدن ملّت و دولت ایران در برابر تهدیدات خارجی چه از جانب دولت های استکباری و چه از جانب عمّال و نوکران مزدور آنها در منطقه خواهد شد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مظهر دفاع ملّت ایران از آرمان های بلند خویش، دژ تسخیر ناپذیر ملّت، زینت نظام جمهوری اسلامی، باعث عزّت اسلام و ضامن امنیت کشور است و حفظ تمامیت ارضی کشور و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی بدون ایثار و از خودگذشتگی پاسداران عزیز ممکن نخواهد بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: مبارزه با ظلم و نفی استکبار، از اصول اساسی اندیشه ی مبارزاتی حضرت امام خمینی (ره) بوده و همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری مدظله می باشد. امروز انقلاب اسلامی ایران را می توان به جرات آینه تمام نمای استکبار ستیزی و آزادی خواهی به شمار آورد که با اتّکا به وعده ی نصرت الهی و اطاعت از حسین زمانشان هیمنه ی استبداد را در هم شکست و اثبات کرد که قدرتمند ترین سلاح ها ایمان به خداست.

در ادامه این بیانیه به شرح موارد ذیل تاکید شده است :

1- ما دانشگاهیان سخنان سخیف، سراسر دروغ، ابلهانه و بدون منطق ترامپ رئیس جمهور جاهل آمریکا علیه نظام مقّدس جمهوری اسلامی ایران را به شدّت محکوم نموده و تحقق عالمگیر شدن شعار مرگ بر آمریکا را نقطه ی عطف استکبار ستیزی تمامی آزادگان جهان می دانیم و با محکوم کردن توطئه های استکبار جهانی، بالاخص آمریکا، اسرائیل، انگلیس و عوامل مزدورشان در منطقه و همفکرانشان در داخل، همراه با آحاد ملت قهرمان و همیشه در صحنه ایران اسلامی با شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر استکباراز همه ی مستکبرین ظالم جهان با محوریت شیطان بزرگ، اعلام برائت می نمائیم.

2- ما دانشگاهیان با تاسی از شهیدان عزیزمان در این تجمّع در جوار قبور مطّهر شهدای گمنام ضمن اعلام حمایت کامل از نیروهای مسلّح جمهوری اسلامی ایران بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در پاسخ به یاوه گویی های خصمانه و ابلهانه ی، رئیس جمهور قرون وسطایی ایالات متحده کماکان آمریکا را دشمن دیرین بشریّت، تروریست پرور و عامل اصلی نا امنی در جهان دانسته و مراتب نفرت و انزجار قلبی خود از این ددمنشی و سیاست های خصمانه را اعلام می نماییم و از تمامی مسئوولان گرانقدر نظام مقدّس جمهوری اسلامی بویژه دولتمردان، مقابله ی همه جانبه با ترفندهای ضد بشری شیطان بزرگ آمریکا را خواهانیم.

3- امروز با الهام از آموزه های مکتب انسان ساز اسلام و با الهام از وصایای معمار کبیر انقلاب و با تبعیت کامل از رهنمودها و اوامر حکیمانه ی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی همچنان از آزادیخواهان مظلوم جهان بویژه مردم شریف سوریه، عراق، یمن، فلسطین، بحرین، میانمار و افغانستان در برابر جنایات حکام ظالم، گروه های تروریستی و تکفیری مورد حمایت همه جانبه، رژیم سفاک آمریکا و اشغالگران قدس شریف حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد.

4- ما اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان وظیفه ی دینی و انقلابی از آرمان های والای انقلاب اسلامی با تبعیّت محض از مقتدای عظیم الشأن و رهبر گرانقدر انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی تا پای جان دفاع نموده و حضورهمیشگی خود را در تمامی عرصه ها اعلام می داریم.

کد خبر: 847819

وب گردی

وب گردی