جشن ملی "الف مثل آب" برگزار شد

معاون آب و آبفای وزیر نیرو معاون آب و آبفای وزیر با بیان هزینه های بالای تصفیه آب، بر ضروری صرفه جویی در مصرف آن تاکید کرد و گفت: شما دانش آموزان عزیز سرمایه های آینده کشور ما با افزایش آگاهی و انتقال آن به همسالان و در مواقع نیاز گوشزد کردن به خانواده خود، می توانید در مسیر حفظ این گوهر ناب با مسئولان آبی کشور همکاری کنید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ میدانی معاون آب و آبفای وزیر نیرو در این مراسم ضمن اظهار خرسندی از حضور در میان دانش آموزان در جشن ملی آب، خطاب به دانش آموزان گفت: امروز گرد هم جمع شده‌ایم تا آب این گوهر گرانبها را عزیز بدانیم، چرا که آب مایع حیات همه موجودات کره زمین است و بدون آب زندگی برای هیچ موجودی ممکن نیست.

میدانی با زبانی کودکانه برای بچه ها از کمبود منابع آبی قابل مصرف در بخش شرب و کشاورزی صحبت کرد و افزود: این نعمت خدادادی که در دنیا بسیار محدود است، برای رسیدن به دستان شما و قابل مصرف شدن آن، نیاز است تا مراحل مختلف تصفیه آب را پشت سر بگذارد تا آلودگی ها از آن دفع و سلامت جامعه حفظ شود.

او با بیان هزینه های بالای تصفیه آب، بر ضروری صرفه جویی در مصرف آن تاکید کرد و افزود: شما دانش آموزان عزیز سرمایه های آینده کشور ما با افزایش آگاهی و انتقال آن به همسالان و در مواقع نیاز گوشزد کردن به خانواده خود، می توانید در مسیر حفظ این گوهر ناب با مسئولان آبی کشور همکاری کنید.

در ادامه معاون سازمان حفاظت محیط زیست کفت: همه می دانیم که آب هست ولی کم است، مادر و پدرهای ما گاهی این مسئله را فراموش می کنند، ما باید با یادآوری به آنها، در حفط آب بکوشیم.

کاوه مدنی خطاب به دانش آموزان از اهمیت صرفه جویی در مصرف اب گفت و افزود: همه با هم در کنار هم و دست به دست هم باید بتوانیم آینده کشور را بسازیم.

او با اشاره به سالم بودن آب شرب تمام نقاط کشور، از دانش آموزان خواست تا برای حفظ محیط زیست از بطری های آب معدنی در حد توان استفاده نکنند.

مدنی افزود: در صورت استفاده از آب معدنی، در بطری آن را داخل بطری بیندازید تا مراحل بازیافت آن با هزینه کمتر و راحت تر انجام شود.

او در پایان از گروه بچه های آب که در حوزه آموزش حفظ این مایع حیات و محیط زیست به کودکان تلاش می کنند، تشکر کرد.

402

کد خبر: 847853

وب گردی

وب گردی