هم‌اندیشی درباره فعالیت‌های تربیتی در دیدار با فعالان فرهنگی ترکیه

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور با اشاره به دیدار فعالان فرهنگی ترکیه با مسئولان این اتحادیه، گفت: موضوع این دیدار، هم‌اندیشی و تبادل‌نظر در خصوص فعالیت‌های تشکیلاتی و تربیتی بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور امروز در نشست خبری در خصوص دیدار شماری از فعالان فرهنگی، تربیتی و مذهبی کشور ترکیه از ایران و دیدار و آشنایی با فعالیت‌ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، اظهار داشت: امروز نشست مشترکی با 12 نماینده و مدیران ارشد تشکل‌ها و مؤسسات فرهنگی، تربیتی و مذهبی کشور ترکیه و با مدیران ارشد اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ایران برگزار شد که موضوع این دیدار، هم‌اندیشی و تبادل‌نظر در خصوص فعالیت‌های تشکیلاتی و تربیتی بود.

وی ادامه داد: در خصوص انتقال تجربیات و مباحث تربیتی نوجوانان صحبت‌هایی انجام شد و عصر امروز، این هیأت با حضور در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شهر تهران، از نزدیک با فعالیت این اتحادیه آشنا می‌شوند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور گفت: بی‌شک دین به‌ عنوان عنصری مهم در جوامع بشری عامل وحدت است؛ در حالی‌که عمده‌ تلاش دشمن برای کاهش نشر دین در زندگی افراد است؛ چراکه دین عنصری مشترک است که می‌تواند احیاگر تمدن اسلامی باشد و دوره طلایی و برتری علمی مسلمانان را بازگرداند.

علامتی با بیان اینکه یکی از عواملی که می‌تواند موجب هم‌گرایی دو فرهنگ ایران و ترکیه باشد، وجود دشمنان مشترک است، گفت: امروز آمریکا و صهیونیسم بزرگ‌ترین دشمنان دو کشور هستند و تقویت داعش و ایجاد ناامنی و تلاش برای استقرار حکومت در کردستان و حمایت از گروهک‌ها، برای دو ملت ایران و ترکیه آزاردهنده است.

وی اضافه کرد: تلاش برای روشنگری این موضوع برای نسل نوجوان و جوان بسیار مهم و جزء اصلی‌ترین اهداف نهادهای فرهنگی است و در حال حاضر زمینه این همکاری وجود دارد.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور با اشاره به صحبت‌های بین هیأت فرهنگی کشور ترکیه با مدیران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور خاطرنشان کرد: موضوع فعالیت‌های قرآنی، استکبارستزی و تشکیلات اسلامی در دستور کار گفت‌وگوها قرار گرفت.

علامتی بیان داشت: امروز اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به‌عنوان یک تشکل انقلابی، امین نظام است و تجربیاتی قریب به 40 سال در کارنامه فعالیت‌های خود دارد و می‌تواند به‌عنوان الگو به کشورهای اسلامی ارائه شود.

706

کد خبر: 847856

وب گردی

وب گردی